Intervju

Ja då var man hemkommen från intervjun på skandinaviska institutet då! och de va inte så farligt som jag hade trott:)
När jag kom dit fick jag börja med att göra ett personlighets test, vilket låter väldigt skrämmande, tyckte jag iaf, haha.
Det var ett tjockt häfte med typ 260 olika påstånde, så skulle jag svara "true" or "false".
Var lite smått kluriga frågor emellanåt, t.ex. "om folk är extra snälla och hjälpsam mot någon betyder det att de förväntar sig något tillbaka" och "det är bra att  ha vänner som jobbar lite överallt som man kan be om tjänster". haha.
Alltså inte helt lätt. Man ska ju både va ärlig och fylla i vad man själv tycker, men sen måste man ju även tänka på hur det låter i andras öron. kryssar man i "true" på ovanstående exempel så kanske de som läser det tror att jag är så? att jag inte gör saker utan baktankar och utnyttjar folk? även om man vet att det är många andra som skulle kunna göra så, så generellt sett är det ju true.. haha.
Men förhoppningsvis är ju inte detta livsavgörande så:p
Tydligen skulle Londonkontoret få pappert och på nåt sätt läsa ut en kurva på det hela om man hade en personlighet som var stabil så man kan ta hand  om sig själv - och då även någon annans barn.


Hur som helst, hon som intervjua mig va supertrevlig och berättade lite om när hon själv var au pair och så, efter att jag var klar med personlighets testet. Vi pratade sen lite allmänt och hon informerade om hur processen går till och vad som kommer hända här näst osv.
Fick en bunte papper som kan vara bra att läsa igen, medical formen, och lite sånt.
Sen tog hon en liten snabbintervju på engelska där hon frågade sånna saker man redan har fått fylla i i sin onlineansökan. Typ barnerfarenhet, vad man förväntar att få ut av året, varför just jag skulle passa som au pair och varför en familj skulle välja mig osv. så det var bara att babbla på så gott man kunde.
Var ju inte speciellt avancerat eftersom det bara var att typ repetera det man skrivit i sin ansökan.

Så nästa steg blir att ringa runt till lite ställen och se var man kan göra en hälsoundersökning billigast.
Och sen är det bara det jäkla körkortet som ska klaras av också!
Inte så jättelångt kvar till uppkörningen nu iaf, så de är bara att hoppas på det bästa!

Nä nu ska jag gå och laga nåt att äta och njuta av att vara ensam hemma ikväll:)

See ya, wouldn't wanna be ya!;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0