Sightseeing

Heej allihopa! Tänkte bara berätta att vi lever! Internetet på hotellet är så sjuuukt segt bara så det tar evighet att göra något, och så hänger vi inte så mycket på hotellet ändå så..
Lite uppdatering iallafall;
I torsdags så köpte vi en sightseeing biljett där man fick obegränsat åkande på deras bussar tors-fre, night tour, biljett till emipire state buildning, biljett till en färja - circle line runt manhattan, rabatt på nån restaurang o gratis inträde till nåt hotell. Så det var det ju värt!
Så i torsdags blev det den röda bussen, uptown, som tog oss runt hela central park, eller ännu mera uptown till och med. Blev ett värsta ösregn mitt när vi satt där på dubbeldäckaren så vi blev gaanska så blöta ja..
Blev tillbaks till hotellet och byta om och sen blev det lite shopping.
På kvällen åkte vi upp i Empire State buildning:)

Igår så tog vi den blå bussen downtown. Hoppade av vid Ground Zero och kollade lite, och sen tog vi bussen vidare till Little Italy där vi åt lunch på en god pasta restaurang.
Sen bussen vidare till typ Times Square där vi promenerade till hamnen där vi skulle ta färjan. Men vi kom dit 15.20 och den sista gick 15.00.. så det blir kanske ett nytt försök idag!
Så det blev lite shopping istället, sen middag och vi gick tillbaks till hotellet och fixade oss lite och slappade.
Sen gick jag och steffie ut till 49 Grove på kvällen. Sandra hade så ont i knäet så vilade upp sig istället, så hoppas det blir bättre idag! Mysig o liten nattklubb var det iallafall. Mycket folk!

Idag ska vi kanske till central park zoo och sen kanske ett nytt försök på färjan. Och kanske en tur till top of the rock. Sen får vi se:) Ikväll kommer elin och hennes kompis Lisa hit också så då blir det nog utgång tillsammans!
Webster hall skulle jag gissa på:P

Nej nu vill jag ha fruukost!!

Bilder kommer senare...

Philly & New York

Nu är vi i NYC!:) Tog tåget imorse vid 9 till Philly där vi lämnade in väskorna på centralen och sen promenerade runt nästan hela dagen, och vi åt phillysteak på Jon's bar & grille!
Sen tog vi bussen mot NYC vid halv 4, fast det var ju mitt i rusningstrafiken så blev fast i en väldig kö precis innan Lincoln tunneln. Så runt 7 var vi väl framme sådär 1½ försenade..

Checkade in och tog det lite lugnt på hotellet, duschade och fixade till oss, och sen gick vi ut på restaurangjakt. Blev thai tillslut med kycklingspett och jordnötssås:)
Sen bestämde vi oss för att promenera runt lite, så gick såklart till Times Square. Där var vi inte ensamma kan jag säga:P Men det är så underbart där på kvällen så:D
Så nästan nyss tillbaka till hotellet, heelt färdiga är vi. Så nu blir det kudden och imorgon tror jag det blir Central park zoo och sen lite shopping på nyöppnade Forever 21:)

Lite bilder från dagen!

Utanför Independence hall:)

Shopping

Idag blev det lite shopping på King of Prussia!:) Skulle egentligen fått skjuss av min värdmamma lite tidigare men hon var tvungen att jobba natt så fick ju sova ut sen på förmiddagen.
Men runt halv 3 kom vi till King of p, och då började shoppingen direkt. In på Forever 21 och Steffie kastar sig över allt, haha. Ett antal klädesplagg rikare och ganska många dollar fattigare gick vi vidare till min favoritaffär Charlotte Russe där det också blev lite shopping:)
Gick i nån affär, drack lite smoothie, gick i många affärer, åt lite i foodcourten, gick i lite fler affärer, sen mötte vi upp Matilda och gick till Starbucks dit Elin också kom strax efter, fikade, sen blev det några till affärer:P
Så dem fick shoppat en del ändå!

Imorgon får vi skjuss av värdmormorn till tåget kl.9, sen bär det av mot Philadelphia där vi ska tillbringa dagen:)
Blir väl ett stopp vid Independence Hall och Liberty Bell kan jag tänka mig, och förhoppningsvis philly cheesesteak på Jon's bar & grille, för mums är det! Är man i Philly måste man ju helt enkelt testa en äkta Phillysteak!
Sen vid halv 4 tar vi bussen vidare mot New york, dit vi kommer vid halv 6.
Sen blir det incheckining på hotellet och sen blir det nog en lugn kväll med middag och kanske bio om det går någon bra:)

Tar med datorn iallafall så hoppas det finns trådlöst på hotellet! Så lite uppdatering blir det förhoppningsvis:)

Nu ska vi nog sova så vi vaknar upp pigga och laddade för imorn;)

xoxo,
the three musketeers

Underbaaaart! :D

Grattis till mig, födelsedag idag då:D 22... gammal man börjar bli.
Igår gick jag upp 5.30, blev körd till tågstationen och satte mig på bussen till NYC. Kom till NYC redan 9.30, skithärligt. Tog en lång promenad uppe från Pennstation ner till Battery Park där jag tog en tur med Staten Island Ferry och tog lite bilder med nya kameran:) Hade inte så bra bilder på frihetsgudinnan innan så!

Sen tog jag subways mot Times Square där jag åt lite lunch innan jag begav mig tillbaks till Pennstation för att äntligen möta upp Steffie och Sandra:D
Stod på rätt ställe och det var så sjuukt när dem kom ut ur minibussen och jag äntligen fick krama dem!! Och alla grät såklart! haha, fast det var steffies fel:P
Var ett tag tills vår buss skulle gå så vi gick och satte oss och åt lite och catchade upp:D
Var kaos när vi skulle ta bussen och folk ööverallt, förseningar osv. Men med bara lite försening kom vi på bussen iallafall. Sen var det tåget hem och vid 21.30 hämtade min värdpappa oss på tågstationen.
Alla var vakna när vi kom hem och mormorn var här också så dem fick träffa alla:)

Idag har vi bara tagit det lugn än sålänge. Sov tills 9 kanske, åt frukost och nu har vi alla fixat klart oss och duschat.. problemet är ju bara att vi inte har nån bil så det är lite svårt med planerna.. hade ju velat ta ut dem och visa runt lite mer:(
Men ikväll blir det middag nånstans iallafall, tror Cheesecake factory kanske:)
och imorgon förhoppningsvis lite shopping på King of Prussia:) känns som ett måste!

Semester!!

Jaa då har man varit ledig snart en vecka nu då.. kan inte fatta hur snabbt tiden går!
Har mest tagit det väldigt lugnt. Sovit länge och skypat med mamma:) solat, kollat tv, satt in lite foton i album och så. Och idag har jag äntligen börjat städa och ska försöka packa så smått.
Tvättade 3 maskiner igår så nu är allt rent iallafall.. men så himla svårt att sätta igång nu eftersom jag ändå ska vara kvar här tills onsdag, och sen är det ju 4 dagar i New York som jag behöver packa för.
Men alla mina väskor måste va färdigpackade och allt städat och klart på onsdag när vi beger oss till NYC eftersom jag bara kommer hit en snabbis på söndag kväll och sover över tills måndagen.
Sen flyger jag ju på måndag morgon nångång så har inte precis tid att packa då..

Meen, det löser sig:) har ju tid nästa vecka också och då har jag ju hjälp att packa och så också, kan behöva nån som gör mig organiserad igen:P vet inte hur jag har kunnat bli så här rörig på knappt 8 månder..

Nej nu ska jag fortsätta! klockan tickar...

Här är lite av allt i röran som ska ner.. hade 3 maskiner i tvättkorgen vid tillfället också och allt annat som är utspritt i hela huset.. vinterskor och ett antal andra skor där nere, 2 vinterjackor, skidbyxor och tusen andra saker.. haha. ska man skratta eller gråta?!

Så mycket...

Insåg nyss hur otroligt kass jag har varit på att uppdatera! Glömmer helt enkelt bort bloggen emellanåt!
Har hänt ganska så mycket den senaste veckan iallafall!
Fredagen som gick jobbade jag min sista dag i denna familjen.. Känns ganska knäppt faktiskt. Efter nästan 8 månader här, men rutiner och allt, man känner ju sig så hemma och känner barnen och föräldrarna så väl.
Och imorse behövde jag inte ens ställa klockan.. Vaknade automatiskt 6.50 då jag i vanliga fall går upp, men då var det bara och vända på sig och somna om igen.. Konstig känsla!

Så nu är jag iallafall ledig i nästan 2 veckor! Känns riktigt skönt faktiskt:D Denna veckan ska jag ta till att börja röja ur mitt rum. Sortera alla mina saker och kläder och så, försöka börja packa, och så ska jag göra klart den jäkla weekendclass läxan som fortfarande hänger över mig! gah, varför gjorde jag inte bara det med detsamma?!?

Sen på söndag så kommer ÄNTLIGEN Steffie och Sandra hiit!! Kan inte fatta det! Så sjuuukt! Typ 10 månader sen jag såg Sandra sist ju och 8 sen jag såg steffie! Ska bli så himla kuuuul:D:D
Så på söndag blir det in till New York och möta upp dem, sen åker vi tillsammans hem till mig här där vi ska hänga i några dagar, och så är det ju min födelsedag om precis en vecka idag!
Sen på onsdag nästa vecka blir det in till NYC igen där vi ska stanna tills på söndagen, och sen måste jag åka tillbaks hit för att samla ihop mina saker innan jag på måndag morgon 2a augusti flyger till min nya värdfamilj i Boston!

Så kommer bli 2 händelserika veckor nu känns det som! Och helgen har varit ganska händelserik också:)
I fredags hängde jag vid en pool till några min värdfamilj känner hela dagen, jättetrevligt och vi var ganska många där, helt klart den bästa sista arbetsdagen man kunde önskat sig!:)
Sen avslutades kvällen med att jag, Elin och Matilda gick och såg Incepton med Leo Dicaprio.
Kan dock inte riktigt säga vad jag tycker om filmen då jag råkade somna efter typ en halvtimme.. haha. Filmen började 22.30 och jag var så sjukt trött så när det hade gått en halvtimme och jag insåg att jag inte hängde med eller fattade så värst mycket eftersom den var waaay complicated, somnade jag tillsist..

Sen i lördags hängde vi vid Matildas sjö hela dagen, badade, stekte och paddlade lite kajak, haha:D
Kvällen gick vi ut i West Chester och åt middag, sen hängde vi med en kille vi träffat tidigare och hans kompisar som bodde i West chester.
Och igår morse blev det att ställa klockan ganska tidigt för att gå upp och göra sig redo för beachen!!
Jag, matilda och elin åkte dit med min värdpappa och alla 3 barnen. Blev stranden i Ocean City, New Jersey.
Riktigt najs var det:) sjuukt stora vågor och iskallt svalkande vatten! haha.
Men det var skönt eftersom det var nästan 35 grader igår så..
Och sen när vi kommit hem och duschat av oss och sånt på kvällen körde vi och handlade lite mat på Wawa och körde till en park här i närheten. Var dock vääldigt mörkt där då det inte finns några lampor, så blev att vi satt i Matildas bil och hängde, haha.
Sen kom en polis förbi och lyste på oss med sin ficklampa.. men han var schysst och sa att vi fick egentligen inte vara där för parken stängde tydligen när det blev mörkt.. haha, men vi fick lov att äta upp iallafall innan vi körde därifrån:P

Ojoj, det blev ett lite långt inlägg det här! Men är ju ett tag sen jag skrev så!
Ska försöka bättra mig:)

En Julia-helg

Nu är Julia tillbaks i wayne:D iallafall över helgen! Har ju varit på Gibson Island där hennes värdfamilj bor hela sommaren, men nu är hon hemma över hela helgen och hennes syster är även och hälsar på från Texas!:D
Så nu kommer dem snart och hämtar upp mig så blir det Cheesecake factory skulle jag tro ikväll och lite shopping på king of prussia!
eller ja, ingen shopping för mig då.. kommer redan få betala sjukt mkt övervikt på planet till Bosotn kan jag tänka mig.. haha. Fast skulle ifs behöva en ny bikini:P får väl se om jag hittar nåt fint o billigt så;)

Innan idag jobbade jag 5 timmar o följde med min värdfamilj till några dem känner som hade ett sjuukt stort och fint hus! 2 pooler och 2 hottubs! och hur stor tomt som helst med privat sjö och allt! haha. så önskar man ju att man kunde bo någon gång!

Imorgon bär det förhoppningsvis av till Six flags i New Jersey och sen blir det kanske lite grillning hos Julia på kvällen och sen hoppas jag på fint väder och kanske lite häng vid hennes pool på sön:P får väl se!

Kommer nog inte uppdatera nåt mer i helgen ialalfall för ska spendera båda nätterna hos henne. Måste ju tillbringa så mkt tid tillsammans osm möjligt nu när jag inte vet när vi kommer ses nästa gång efter det här pga min flytt och så:(

Ha en bra helg alla!:)
Och hoppas du får en toppen födelsedag imorgon mammi!!:)

seeee ya!

Boston it is

Har nyss pratat med den nya värdfamiljen en gång till, och bestämde oss för att matcha!
De frågade ju redan igår men jag ville tänka lite. Tycker det är svårt för detta är ju den första värdfamiljen jag hunnit prata med sen jag gick in i rematch, så på ett sätt hade man väl velat ge det ett par dagar till iallafall och vänta och se, men sen vill man ju inte gå miste om en bra familj heller bara för det. Och känns rätt iallafall så kör på detta och hoppas på det bästa:)

Familjen har två barn, en kille på 3 år och en tjej på snart 5 år och bor i Easton utanför Boston. Som det är planerat nu så åker jag till dem den 2a augusti. Jobbar i denna familjen fram tills den 16 så blir nästan 2 veckor semester där emellan ju. Får inget betalt vilket suger, men vill hellre vara fattig och ha tid med mina kära vänner än jobba och behöva använda mina enda semesterdagar till att åka till NYC för att träffa dem.
Förlorar nog 3 semesterdagar bara för att jag bara använt 4 av de 10 under dem här sju månaderna.. illa, illa.

Så ja, allt känns bra iallafall och nu hoppas jag bara att det inte blir nåt krångel och att det fortfarande är ok med min nuvarande värdfamilj att jag stannar här tills dess som det var sagt från början!

Rematch

Anledningen till att jag inte har skrivit så mycket på sista tiden är att det är väldigt mycket som händer för tillfället och jag är stressad över hur mycket som helst.
Tänkte att jag skulle berätta att den största anledningen till all stress är att jag är i rematch. Var förra tisdagen som mina värdföräldrar sa att dem ville prata med mig. Trodde bara det var nåt litet möte om helgens planer först eller om huset som är till salu eller liknanade.
Men då säger dem att dem tyvärr inte kan ha kvar mig längre. Jag vill inte skriva anledningen här, men vi är absolut inte ovänner och dem önskar verkligen att dem kunde behålla mig men...
Det känns sorgligt och så och kan inte riktigt fatta att jag ska lämna allt här som nu blivit vardag för mig. Känner familjen så pass bra efter 7 månder här nu, och hittar nästan överallt utan gps, och kompisar och allt.. Nu blir det till att börja om från början igen.. Men på ett sätt så känns det ganska bra. har inte mått speciellt bra den sista tiden av olika anledningar, så att börja om på nytt är kanske precis vad jag behöver..

Iallafall pratade jag med min counselor i helgen om massa tänkbara familjer, och hon hade gett ut mitt nr till några, och i tisdags gick jag in i matchningssysystemet igen så familjer kunde se min profil.
Hittills har 3 st skickat intressemail och många hade tydligen pratat med min cc och sagt att dem skulle ringa, men inte gjort det än iallafall.
Men det spelar inte så stor roll för jag tror jag har hittat en familj.. Vi pratade i nästan en timme igår och bara en stund senare ringde dem och sa att dem ville matcha med mig, så bestämde att vi skulle prata igen ikväll.
Så om jag matchar med dem så blir det snart en flytt mot Boston :)

4th of July

Igår var det ju Independence day här i USA vilket firas ganska stort. Så jag, Elin och Matilda åkte in till Philly där vi började med lite sen lunch/tidig middag på Hardrock café. Tog lite längre tid än vi planerat så vi hann inte bort till "ät så mkt glass du vill för $5" stället. haha, men det var det värt för min favorit twisted mac&cheese med kyckling:)
Sen gick vi ner mot Ben Franklin parkway där hela gatorna var fyllda med olika stånd som sålde lite alla möjliga saker och sjuukt mycket folk! Så vi gick långsamt neråt och satte oss på en riktigt obekväm torr gräsmatta, för smarta som vi är hade vi ju såklart inte med oss nån filt... haha.
Trodde ju inte dte skulle se ut som det gjorde precis att folk skulle sitta på sina filtar överallt som värsta festivalen.. Men vi tillslut så hittade vi en park som vi hängde i en stund, sen mötte vi upp några andra au pairer som vi gick med ett tag.
Sen började Goo goo dolls spela och det var lite fyrverkerier och så, tror dock vi missade dem riktigt stora fyrverkerierna, typ avslutningen då vi var påväg till tåget..
För tyvärr skulle jag ju upp och jobba idag.. Är helgdag så alla är lediga idag inkl de flesta au pairer men...

Nu ska jag nog läsa lite eller äta nåt.. njuta lite av en tyst stund för mig själv medan lillen sover och alla andra är på bio..

helghelghelg

Gårdagen jobbades det 9-6, sen fixade jag till mig snabbt och matilda kom och hämta upp mig. Vi drog till cheesecake factory och åt, lika gott som vanligt;D Sen drog vi vidare till west chester och Landmark där vi shakade och hade det kul:)
Sen idag var det såå skönt att sova ut lite, och sen så skypade jag med mamma för första gången på hur länge som helst känns det som!:D
Strax efter 2 kom Elin förbi och vi drog till King of Prussia där vi mötte upp matilda. Jag skulle ju inte handla nåt men blev ett linne, en kjol, en bok, och jääävligt dyrt blandgodis! och äckligt för den delen.. haha. Inget kan jämföras med Sveriges godis. Eller gottelisas. mumsmumsmums!
Sen när vi hade shoppat och käkat lite bestämde vi oss för att dra på bio, visste inte vad vi skulle se. Alla vill ju se Eclipse såklart och jag med, men så har jag ju pinsamt nog inte sett New Moon än, så får väl se till att se den snart så man kan se Eclipse också då:P
Det blev Day and Knight till slut i alla fall med Cameron Diaz och Tom Cruise, var bra tyckte jag:)

Imorgon är det ju 4th of July här, så då blir det in till Philly och kolla in festligheterna och antagligen gratiskonserten med Goo goo dolls och så fyrverkerier sååklart! Vi får väl se vart kvällen leder helt enkelt:)

Nu är det bedtime iallafall!! häärligt! Men ska först läsa lite i min nya bok -Shopaholic & Baby. Äntligen får jag läsa den. Underbar serie skriven av världens bästa Sophie Kinsella!

Tiden den går..

Kan inte fatta att det är Juli imorgon.. eller i Sverige är det ju redan Juli. Helt sjukt känns det, vart tog halva detta året vägen? Har snart varit här i 7 månader.. Och just nu händer det väldigt mycket här borta känns det som.. så är lite blandade känslor för tillfället, därför det inte kommer uppdateringar så ofta.. känner inte riktigt för att skriva för tillfället.. eller vet inte vad jag ska skriva.

Var i alla fall ute med Elin igår och åt på Mc Kenzies och idag var jag ute med min värdfamilj och åt på Casey's här i Malvern, så var trevligt :)
Om bara 25 dagar så ska jag äntligen få träffa mina älskade vänner efter 10 månder ifrån Sandra och 8 ifrån Steffie.. gud som jag längtar, kommer bli underbart!:D

Saknar er himla mycket ska ni veta..