Äntligen kväll!

Gosh, detta har varit en lång dag. Ställde klockan som vanligt och gick ner i köket då jag börjar 7.30, men det var mörkt överallt och inte någon var vaken. Hade helt glömt att äldsta killen hade jullov så han skulle ju inte till skolan 8.15 som vanligt. Och föräldrarna hade ställt klockan senare än vanligt, eller så hade dem försovit sig, för inte förrens 8.15 kom den första personen ner, och då hade jag gått omkring och suttit i mitt rum och väntat i 45 min.. kunde ju inte precis gå tillbaks och lägga mig för visste ju inte när de tänkte vakna.

Dagen gick ändå bra och ganska fort. Vi var ute, spelade lite spel, lite wii, såg en film och så.
Men sen nu på kvällen kände jag hur trött jag verkligen är. Skulle förbereda middagen en stund innan föräldrarna kom hem, men jag kunde inte ens öppna en konservburk här eftersom allt är så jädrans konstigt i detta land.
Så kokt spagetti var det enda jag kunde åstadkomma, sen fick jag helt enkelt vänta på pappan, och som han skrattade. haha, lite kul kanske det var nu i efterhand, men vid tillfället var jag väldigt frustrerad kan jag säga.
Jag älskar att laga mat hemma, men här hatar jag det. Går ju inte att laga någonting, och antingen saknas det redskap eller så ser dem helt annorlunda ut än hemma.

Nu har iallafall familjen åkt över till kusinerna en stund, så nu tänkte jag ta med mig lite godis och chips ner i familjerummet och försöka hitta nåt bra på tv eller kanske en film, och bara ha en lat kväll för mig själv. Det behövs verkligen!

Kommentarer
Postat av: Sara

lata kvällar är bra ibland! :)

2009-12-29 @ 01:36:30
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Mamma

Finns det ingen mat i plastförpackning, som kan öppnas med sax :) De ser väl likadana ut som hemma, hihi

2009-12-29 @ 08:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0