Dag 2, Orientation

Har precis kommit tillbaka efter hotellet nästan, efter att jag, charlotte och Madde tog en tur till Target som inte ligger så långt härifrån. Stängde dock kl.21 där så vi hade bara 20 min på oss att kolla runt lite:P
Idag var en låång dag med mycket lyssnande. Läraren Sandee är hur bra som helst, riktig cool och rolig att lyssna på, men ändå jobbigt att sitta still så mycket.
Jag trodde man skulle göra mer saker på lektionerna, men det är inte som hos CC här, utan detta är mer som en föreläsning och läraren står där framme och babblar hela tiden och vi får ställa frågor.
Pratade om fördomar som vi har om amerikanarna och om vad man absolut inte får göra under sitt år, don't shake a baby osv, och massa annat.

Lektionerna började 8.30, sen var det lunch 12.15 och så var vi lediga fram tills halv 3, så gick till ett mall i närheten och kollade lite, och var på forever 21 och guud alltså jag vill köpa allt där!! Men köpte ändå inget idag för var så stressade så hade inte tid att kolla så noga men..
Efter vår långrast fick vi våra resedokument med hur vi ska ta oss till värdfamiljerna på torsdag, och sen var det lektioner fram tills 7 igen.
Jag ska iallafall ta tåget på torsdag vid 5 tiden, och det tar typ 2 timmar o 40 minuter tror jag det va.
Är ganska många som ska till Philadelphia området iallafall så vi är 4 st hittills som ska ta samma tåg och kanske fler.

Till frukost imorse fick vi bagels, philadelphia ost eller nån sylt, flingor, apelsinjuice och färsk frukt, så helt ok ändå, kändes inte speciellt amerikanskt vilket jag är glad över!
Sen till lunch fick vi tacos och nu ikväll hämtpizza, haha. Blev ändå lite besviken på den, såg godare ut än den var.

Imorgon kommer röda korset hit under typ hela dagen, sën kl.5.30pm ska vi på NYC turen, Äntligen!!:D
Så morgondagen ser jag minst sagt fram emot!!


Kommentarer
Postat av: Rasmus Orsén

Hej!



Vill du delta i min frågestund? Skriv en fråga i mitt inlägg till mig så blir du länkad från min blogg. Följ länken...



http://rollywood.blogg.se/2009/december/vaga-fraga.html

2009-12-09 @ 05:31:01
URL: http://rollywood.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: Vad kul att höra! Du måste berätta ALLT när du får tid! Jag ska sitta fastklistrad vid msn och vänta, haha. JAG VET! jag är jätteglad över att ha fått en till matchning. :]

2009-12-09 @ 12:49:11
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul!



Vilken originisation åker du med?

Blev så nyfiken för allt lät så bra med maten och så:)

2009-12-09 @ 17:53:10
URL: http://fotoforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0