dålig planering

Idag var saker mycket bättre än igår! dock var det ändå mer gnäll och skrik än vanligt och jag kan säga att jag längtar till nästa vecka då saker börjar bli normala igen, och bara de två minsta är hemma.
Den äldsta killen är hur snäll som helst och verkligen inget problem i sig själv. Bara det att allt han gör vill hans småsyskon också göra. Och självklart favoriserar dem honom framför mig när vi båda är hemma, och vill att han ska göra allt åt dem istället för jag.

Iallafall så lagade jag pannbiffar med potatis och sås idag och det blev faktiskt superbra!:D och kändes så skönt att äntligen kunna bidra med något gott och som jag själv gjort, inte bara tinat och värmt:P
Efter middagen skulle min värdfamilj ut och göra några ärenden, och jag hade ingen lust att bara sitta hemma och tråka, så jag följde med dem ut.
När vi var på King of Prussia mall för att byta några av barnens julklappar ringer Julia och säger att vi ska mötas på Cosi, och att några redan är där, bara det att det ligger typ 20 min från mitt hus, och vi var typ 20 minuter på andra hållet om mitt hus, alltså ca 40 min bort.
Och min värdmamma är ute och äter middag med sina vänner, vilket jag inte visste, så jag hade planerat att ta bilen ikväll, och jag trodde inte vi skulle ses förrän 9.
Så alternativet var att bli avsläppt där på (om)vägen hem, men då hade jag inget sätt att komma hem på, och ingen kunde köra hem mig heller eftersom alla dem bor på andra hållet om restaurangen, eller så kunde jag tagit minivanen nu när vi kom hem, men kändes inte precis så lönt eftersom de redan varit där ett bra tag nu.

Men, men. imorgon är det nyårsafton, och jag jobbar från ca 8-14.00, så inte så farligt. Och vad kvällens planer är har jag ingen aning om än, det var det vi skulle pratat om ikväll, så julia ska smsa mig sen när de bestämt vad vi kan hitta på imorgon. haha snacka om sista minuten med allt men:P
Min värdfamilj tycker iallafall inte om att göra nåt stort av nyårsafton eftersom barnen är så små och måste i säng i tid, så de ska bara vara hemma, så i värsta fall får jag väl ha uppesittarekväll med mina värdföräldrar:P haha..
Vi får väl se!
Vad är era planer för imorgon?!? :)


Kommentarer
Postat av: Gaby

Gott nytt år vännen! Hoppas att du får komma ut imorn å göra nåt OO Nyårsaftonen brukar väl firas rejält i Staterna (bara vilda spekulationer från mig;p). Ska själv till Lund å fira nyår om jag blir tillräckligt frisk>>' Tog med mig en massa nya saker från Kina; en ny kappa,en mössa,en tröja,en förkylning m.m En massa te å bafucin ska väl göra susen=) Ha det riktigt gött å go' jul i efterskott=D

2009-12-31 @ 03:52:35
Postat av: Olivia

Gott Nytt År på dig!!! Blir nog en middag hos ett par bekanta. Håller på att tänka ut vad jag ska ha på mig...vi får se vad det blir ;) Ha en riktigt trevlig dag/kväll!!!!!!

2009-12-31 @ 13:07:56
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli
Postat av: Sara

ikväll ska jag bara vara med mina vänner, blir som lite av en avskedsfest för mig och sofie :P Hoppas du får kul ikväll! kram

2009-12-31 @ 14:10:20
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0