Familjemiddag & Ice skating

Dagen blev inte riktigt som planerat igår, men den blev ändå bra:)
Efter våffelfrukosten satt jag och min värdmamma nog kvar i köket till säkert ett på eftermiddagen och pratade och gick igenom au pair handbook och fyllde i lite saker där som kan vara bra för mig att veta.
Minstingen var riktigt trött och tog en nap i säkert 3 timmar, haha.
Och sen vid halv 4 tiden kom pappan och de två äldsta hem med julgranen som de hade vatt iväg och köpt, och runt 4 kom mormorn och morfarn, och värdmammans systersdotter tror jag det var.
Så då började julgranspyntningen och alla sprang omkring och drog i ljusen och pyntet, så jag tror faktiskt aldrig den blev helt färdig igår..

Mormorn och morfarn var jättetrevliga iallafall, och ja hela famijen är så sjukt roliga och avslappnade!
Mormorn tyckte inte jag skulle behöva sitta fast med "gamlingarna" hela kvällen så hon ringde en av min värdmammas systrar som är lika gammal som mig, så hon kom över och åt med oss och sen körde vi till Oaks och åkte skridskor med 3 av hennes kompisar. Gps:en ville inte riktigt som vi så vi åkte lite vilse, men tillslut kom vi fram iallafall:P
Shit vad svårt det var säger jag bara! Jag var riktigt duktig på det förr men nu åkte jag riktigt långsamt och tappade balansen hela tiden.
Efter en timme kanske när vi var helt slut, körde vi över parkeringen och gick och åt på Max and Erma's, och guud vad mycket mat dem beställde in asså! haha
Det var en riktig typiskt amerikanskt restaurang där man satt i ett sånt bås, och killarna tog cheese fries, nån pastarätt, chickenfingers och fries, och jag och Liz tog nudelsoppa, och sen fick man deras berömda chocolate chip cookies efteråt, höll på spy när vi skulle köra hem så mätt jag var, haha.
Hennes vänner var riktigt trevliga iallafall och frågade såklart massa saker om sverige och vad som var sant om svenskar och inte, och dem pratade så sjukt fort och använde så mkt slang, så var faktiskt riktigt svårt att förstå dem emellanåt. Sen tyckte dem jag pratade för artigt och att jag skulle ryta till och låta som en riktig amerikan istället, haha.
Så när vi kom hem vid lite i midnatt satt min värdpappa och systerdottern kvar i köket och väntade på oss och undrade om vi hade haft kul, haha så sött!

Tyckte så synd om min värdmamma igår förresten, för när hon bjöd in familjen till middagen sa hon att hon skulle laga sin kända gryta, och var helt uppspelt över den och sa till mig att allaa älskar den och alltid vill ha den.
Sen slutade det med att hon glömde lägga i vissa ingredienser, den skulle ta 2 timmar men vi fick vänta i nästan 3, och den var så sjuk stark så den gick knappt och äta! haha
Den äldsta killen börja gråta och sa att det var den värsta middagen någonsin och att hans läppar brändes sönder, och mormorn viskade till mig att hon skulle ge oss pengar så vi kunde köpa en pizza på vägen! haha var så sjukt kul!
Slutade med att alla bara skrattade åt det, tog sitt cornbread och mosade i såsen och hällde i lite mjölk för att späda ut det. haha.

Så ja, en riktigt bra dag igår, och idag vet jag inte riktigt vad som händer, det regnar ute just nu iallafall:(
Ska nog gå ner nu iallafall och se om nån har vaknat än..
Själv vaknade jag halv 8 med huvudvärk, stopp i näsan och helt tjock i halsen, så hoppas verkligen inte att jag redan håller på att bli sjuk..

Kommentarer
Postat av: Sara

haha åh, vad roligt det låter! och vad kul att du ha fått träffa nå amerikaner i din egen ålder :D

2009-12-13 @ 15:44:29
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Isabella

Åh vad bra du har det! :D

2009-12-13 @ 16:37:54
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0