Första lönen!

yeey! Idag fick jag min första lön:D är egentligen 195.75 dollar eller nåt men jag fick 200! wohoo:P
Idag följde jag även med min värdmamma och de två yngsta barnen på julfest på mammans jobb, där vi åt väldigt yummy mat! Hade allt möjligt gott!
Men festen var mitt i barnens naptime så det blev lite gnäll, men jag är ju ledig idag, följde bara med för jag ville komma ut lite, så var inte ansvarig över barnen egentligen så.

Så kom hem för lite mer än en timme sen kanske, men mamman åkte direkt till killens skola för där hände visst nåt, så hemma själv med tjejen nu men hon sover som en stock. Så sa att det var ok för jag ska ju ändå bara vara hemma nu, så då kunde hon lika bra stanna hemma med mig och sova ut.

Men snart kommer nog resten av familjen hem igen, och då skulle eventuellt jag och värdmamman köra och hyra en film och köpa popcorn och massa godis, sen lägga barnen tidigt idag och ha en filmkväll:P haha
Men man vet aldrig hur det blir, svårt att planera när man har så små barn!
Men förhoppningsvis blir det en mysig kväll:)

Kvällen igår blev iallafall bra! Blev ju upphämtad av två andra au pairer, Julia och Magdalena, var lite orolig att de inte skulle hitta hit, men det gick bra med gps:en:P
Var tyvärr inte så mycket öppet, så vi skulle till starbucks, men de skulle precis stänga, så hann bara in genom dörrarna, men nu kan jag iallafall säga att jag varit på ett starbucks här:P haha
Men tillslut hittade vi ett diner som fortfarande var öppet så satte oss där och pratade och åt glass.
Tjejerna var verkligen supertrevliga och dem var så lätta att prata med, så kändes skönt att komma ut lite och få prata av sig med andra au pairer.
Båda är från Österrike förresten, så deras engelska var väldigt bra, vilket underlättar nåt otroligt, för mycket roligare och lättare att prata när alla förstår varandra, haha.

Så imorgon jobbar båda två, men de hade nog tid över vid lunchtid, så då ska vi kanske ta en tur till nåt mall så jag kan handla resten av julklapparna och kanske äntligen shoppa lite till mig själv!:)



Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul att dom var trevlig! :D

Sv: haha ja, då skulle du inte klara dig här uppe inte ;)

2009-12-18 @ 23:45:53
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0