Har fått mina flygtider!

Ja nu har jag äntligen fått mina flygtider:) Kunde varit bättre tider, men det är inte tidigt på morgonen iallafall, vilket är väldigt skönt!
Jag åker från Köpenhamn 13.25 till London, Heathrow, där jag landar 14.25 i lokal tid.
Sen går planet vidare mot NY, JFK, kl 16.00 och jag landar i usa 19.05 lokal tid.
Vilket betyder att jag egentligen landar ca 1 på natten i svensk tid..?
Alltså kommer jag nog vara gaanska trött när jag väl kommer fram till hotellet. Och då ska man först checka in, få lite information, och hinna äta.. och när jag väl kommer gå och lägga mig är kl kanske tidigast 6 i sverige?
Bara att inse redan nu att både hjärnan och kroppen kommer vara en aning förvirrade dem första dygnen! haha
Men, men de är det värt!

Sen reser jag med British Airways, och vad jag förstår utav deras hemsida ingår endast ett incheckat bagage. Vill man ha med sig en extra resväska på max 23 kilo får man alltså betala !!£40!!, vilket är typ 500 kr?!
Men har inte mycket val här, får knappast ner alla mina saker i en väska, så det kostnaden får man väl ta..
Hittade ingenstans om mat ingick på planet heller, så får väl försöka slå en pling dit imorgon och höra hur det står till med saker och ting.

Jag har bara mellanlandat en gång och det var påväg till Malta. Måste man hämta sina väskor igen efter man landat första gången och sen checka in dem på nytt eller dem byter plan automatiskt så man slipper tänka på det?! haha, noll koll har man asså:P

Kommentarer
Postat av: Sandra

ÅÅÅH, jag som har köpt en till resväska nu så hoppas jag inte åker med dem. Haha, skulle kännas surt att inte kunna ta med sig båda..



Och kanske inte roligaste flygtiden nej, att komma till New York så sent är nog ingen höjdare.

2009-12-02 @ 10:28:07
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0