Hos familjen!!

Gud asså jag har så mycket att skriva, så förlåt om det blir låångt och väldigt flummigt!!
Skrev ett superlångt inlägg igår på lunchrasten från hotellet, men självklart försvann det och sidan kunde inte visas..
MEN, dagen igår gick iallafall väldigt fort! Pratade mest om avresan och hur det skulle gå till, och lite om disiplin och så.
Kom på att jag avbröt mig själv i förra inlägget också och bara slutade berätta efter times square! haha
Efter vi hade varit där åkte vi iallafall runt på manhattan lite och såg chinatown, little italy, huset där Heath Ledger bodde och dog, Trinity Church, St Patricks Cathedral, NY public library och såå mycket mer!
Vår giude Mike var superbra och pekade åt alla håll och kanter under guidningen i bussen så huvudet flög fram och tillbaks hela kvällen.
Sen körde vi till Battery Park och kollade på frihetsgudinnan på vääldigt långt avstånd, och eftersom det var mörkt ute ser man absolut ingenting på fotona heller, haha.
Och efter det åkte vi och fick se Ground Zero, och efterdet genom downtown igen förbi central park och 5th avenue tillbaks mot hotellet, och jag minns inget från det att vi körde ut ur stan för då somnade alla direkt. haha

Och nu till idag! och igår..
Är äntligen hos värdfamiljen nu, och kan bara säga en sak hittills; jag stortrivs!! Dem är så himla snälla och roliga! Exakt in humor och helt avslappnade! Barnen är såå söta, och deras katt också:)
Var så nervös när de hämtade mig men det gick riktigt bra och jag fick en snabb guidning från bilen av Philadelphia. Väl hemma satt jag och värdmamman och drack te resten av kvällen och babblade, haha.
Och idag var jag, min värdmamma och de två minsta barnen på King of Prussia, ett av de största shoppingmallen på östkusten! Guud det var SÅ stort! kommer ta typ en vecka att gå igenom hela, så får ringa nån annan au pair snart så vi kan gå dit och shoppa:P
Sen på eftermiddagen fick JAG köra till mataffären men värdmamman:D Var inte så läskigt som jag trodde, bara annorlunda och lite förvirrande, och sen har de ju en minivan, så ja, liite störra än vad jag är van vid! Men det gick bra iallafall! Måste bara öva på parkera:p
Hon köpte massa coca till mig och ben&jerrys haha, så jag kan inte klaga;)
Sen nu på eftermiddagen gavjag dem mina presenter och dem blev superglada allihop och älskade det svenska lösgodiset:P Sen spelade jag och den äldsta killen wii:D
Dagen har verkligen gått fort men har hunnit med väldigt mycket!
Imorgon ska vi nog till ett mindre mall som ligger lite närmre, och köpa en plattång till mig, och sen skulle vi åka och köpa julgran och klä den på kvällen, så ska bli kul:)

Ska göra ett försök att ladda upp lite bilder från NYC nu också, så förhoppningsvis är de uppe snart!


Kommentarer
Postat av: Sara

åh, det låter ju asbra ju! :D

2009-12-12 @ 10:40:30
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0