Jobbigaste dagen hittills

Idag är jag supermegaduper trött. Men ikväll vid 21-tiden kommer 2 andra au pairer och hämtar upp mig så vi kan hitta på nåt. Ska bli skönt att komma ut från huset lite!
För idag har det varit skrikardagen. Ingen har varit på bra humör och min förkylning har varit värst idag också lite huvudvärk på toppen av det hela.
Lillkillen har sagt nej till allt och skrikit lite, men annars är han ganska lugn. Idag var det tjej som grät och skrek för allt, och hon ville absolut inte ta en nap.
Men lillkillen bara sätter man i hans säng, säger goodnight, så säger han "nightnight" och lägger sig ner och sover. haha, så söt!
Men tillslut fick jag båda att somna, så de sov i typ 2½ timme så jag fick en liten paus.
Kände mig helt färdig vid den tiden och nästan redo att ta mina väskor och sticka, haha.
Men så är det här, upp och ner som en bergodalbana. Jag saknar alla där hemma, mitt rum, hela lägenheten, min säng, svensk mat, våra public transportations (glömt vad det heter på svenska, haha), och ja, allt annat bekant hemma.
Men jag trivs bra här, tar bara lite tid att komma in i rutinerna och så, men när jag väl börjar ta bilen själv blir det nog bättre. Vet ju att saker är likadant hemma som för en vecka sen, och jag hade inte så mkt att göra hemma precis.. men här får jag chansen att uppleva nåt helt annat. Så jag kan nog stå ut tror jag!

Saker blev iallafall bättre nu på eftermiddagen och mamman kom hem lite tidigare så fick sluta en timme tidigare vilket jag verkligen behövde!

Så nu ska jag kila ner och se om maten snart är klar. Är riktigt hungrig så vill inte missa middagen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men lilla vän börjar du redan glömma svenskan? OO Det var på tok för snabbt det xD

2009-12-18 @ 00:54:48
Postat av: Gaby

Whoops...glömde å skrivit mitt namn i förra inlägget>>'

2009-12-18 @ 00:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0