Mall, mcdonalds & movie

Igår kväll körde jag då till Mallet, och det var något av det värsta vädret någonsin. Det regnade så mycket så man knappt såg ut genom vindrutan och det var översvämningar överallt på gatorna så såfort man mötte en annan bil blev vindrutan dränkt av vatten som stänkte från dem. Riktigt läskigt att köra + att det var mörkt ute då..
Gick iallafall omkring en bra stund på mallet men var inte alls på shopping humör, så hör och häpna, men jag köpte inte någonting. Inte likt mig! speciellt inte när man nyss fått lön också.

Det enda jag köpte var ett meal från mcdonalds, haha, första amerikanske mcdonaldsmaten:P
Hon i kassa kollade väldigt konstigt på mig när jag sa att jag ville ha currysås till mina nuggets, hon bara what's that?! så det hade dem tydligen inte här. Fick bli nån konstig barbecuesås istället som verkligen inte passade till maten.
Har fortfarande inte riktigt anpassat mig till maten här borta och tiderna man äter och så. Är superhungrig emellanåt men sen när man väl ska äta mår jag så illa för det är så fett ibland så jag kan knappt äta nåt ändå.
Och ändå är min värdfamilj sund. Inget vitt bröd, grönsaker till allt, barnen dricker inte läsk osv, haha, ovanligt ja.

Iallafall så mötte jag upp Julia sen vid bion, och vi såg "Did you hear about the Morgans". Inte superbra och inte dålig. Hände inte så jättemycket liksom, men helt ok ändå. Men gud så många filmer som kommer till våren som jag vill se! Visade hur mkt som helst på reklamen och jättemånga verkar bra.
Visste inte hur man stängde av ljudet på min mobil, så jag lät den var på om det skulle vara en nödsituation och min värdfamilj behövde få tag i mig, tänkte att ingen ringer nog ändå.
Men istället ringde min mobil 2 ggr haha! Var min värdmamma som bara ville varna mig och att det var superdimmigt ute och väldigt svårt att köra, så gulligt av henne:)

Och det var det verkligen! Kunde inte se mer än 2-3 m framför bilen kanske, plus att det fortfarande regnade, dock inte lika mycket, men ändå.
Var som tur var inte så mycket trafik ute, så kunde köra i sin egen takt. Men jag kom hem iallafall! var svårt att se vägen in till vår cirkel, inte förrän precis när jag skulle svänga såg jag skylten.
Men under de här 2½ veckorna hos familjen har jag för första gången; kört själv, haha. (hade ju bara haft mitt körkort ca.3 månader innan jag kom hit så), kört i mörker, kört i snö och is, kört i värsta ösregn och kört i dimma. Inte så dåligt tycker jag!
Gillade verkligen inte att köra här första gången jag gjorde det, men blir mer och mer bekväm för varje gång, så snart kanske jag vågar ge mig ut på längre turer.

Nu ska jag snart gå ner, ska jobba 3 timmar idag medans pappan och äldsta sonen går på bio.
Sen ska jag kanske träffa Julia & en annan tjej Laura!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0