Mer än 3 veckor här nu

Dagen började bra, och gick bra för det mesta. Bara lite gnällande och gråt, men det är det varje dag så.
Men hade familjemöte imorse eftersom jag tyckte det var lite knepigt igår med alla 3 hemma nu med jullovet, pga åldersskillnader och så, vad som är ok och vad som inte är ok.
Sen ska jag ju fixa middag måndagar och tisdagar. Och idag var jag riktigt trött, och jag kunde inte hitta någonting att förbereda alls. Antingen hade jag ingen aning om var det var eller hur man tillagade det, eller så fanns det absolut inget som passade ihop.

Så när föräldrarna kom hem hade jag inte förberett nåt, utan bara tatt fram pizzaresterna från lunchen, men väntat med att värma det för ville fråga dem först.
Och när jag kom upp i köket var det första mamman sa "är du ok?!". Tydligen såg jag inte ok ut, och jag är mesigt känslig, och de sista dagarna har det varit lite jobbigt med så mycket att göra, mycket att lära sig fortfarande, och så det här med maten. Så jag svarade bara ja och gick ner mot tvättrummet, och självklart följde hon efter och frågade om jag verkligen mådde bra, och då började jag tjuta som en unge såklart. haha

Men jag är så otroligt glad för att jag har kommit till den här familjen! Och dem var så himla snälla idag när jag var ledsen. När jag kom ner från mitt rum efter jag samlat mig lite hade dem gjort nåt som de sa ville skulle se ut som svenska köttbullar, fast det var kalkonbullar typ, med brunsås och makaroner! haha så himla söta!
Sen körde jag och värdmamman till mataffären för hon ville att jag också skulle få vara med och välja vad vi handlade så vi köpte hem saker jag också vet hur man tillagar. Och vi handlade så mycket så vi knappt fick plats i minivanen själv påvägen hem, haha. Och jag fick köra dessutom, så jag ska känna mig mer bekväm i den stora bilen, och imorgon ska de lämna den hemma så jag kan köra iväg nånstans med barnen om jag känner för det :)

Så känns bra nu igen, var väl bara mitt 3 veckors anfall eller nåt, första riktiga här borta där jag kännt som jag gjorde idag dock.
Nu kallar sängen, och såå trött efter denna långa dag.
Men imorgon kommer jag förhoppningsvis ut lite med barnen, sen på kvällen ska jag nog träffa julia och kanske några andra au pairer, och sen på nyårsafton får jag sluta tidigare!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad roligt att du hittade en familj till slut! :)

2009-12-30 @ 05:32:21
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: steffie

Åhh gumman! Det är skönt att du har bra värdföräldrar, klart man blir lite nervig o känslomässig! Du kommer att vänja dig snart ska du se, o när du väl kommer hem så kommer du längta tillbaka :P Men du ska veta att vi saknar dig här hemma! :) Speciellt jag! haha :P pussar <3

2009-12-30 @ 23:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0