Philadelphia Eagles

Idag var en riktigt braa dag!! Förmiddagen gick fort, sen jobbade jag några timmar från ca.12, och det var meningen att pappan och den äldsta sonen skulle komma hem igen vid 14.30, så jag sa till Julia att hon kunde hämta upp mig vid den tiden.
Så hon kom då, men inte min värdpappa. Vi försökte ringa honom, och jag skickade sms, och vid 15.30 så ringde han och sa att de var påväg hem, så kom strax efter det.

Iallafall så hade Julias pappa gett henne biljetter till Eagles, som började 16.15 inne i Philadelphia på Lincoln financial field, så vi skulle då hinna dit på ca en halvtimme, plus hämta biljetterna hemma hos Julia, vilket vi inte riktigt hann.
Men det blev ännu bättre bara för att vi var sena. Kom ca en timme försent till matchen, men då hade de som tar betalt för parkeringen stängt, så vi fick parkera gratis och sparade 20 dollar! haha
Var toppen! och så coolt att få se ett så pass känt lag spela! Philadelphia Eagles är riktigt stora här för er som inte vet vem dem är, och det är american football vi pratar om:P
Dem spelade mot Denver Broncos, och vi hade biljetter på rad 3! för 95 dollar/st!!! heeelt sjukt! det är typ 700 kr!
Men Julias värdpappa får tydligen biljetter dit ganska ofta, och han kan inte alltid gå så då fick hon biljetterna vilket jag är sjukt glad för:D
Jag fattade typ inget av spelet, men det var ändå kul att se! Och min värdpappa var riktigt avundsjuk, för han älskar sport och kollar alltid alla Eagles matcher på tv, så han sa att det var väldigt lyxigt att vi fick chans att gå dit då biljetterna är så pass dyra, och tydligen väldigt svåra att få tag på.

Vi gick ändå lite innan spelet var slut för det var svinkallt, och så ville vi inte hamna mitt i trafikkaoset, men vi körde ändå vilse trots gpsen, och körde typ 3 varv runt ghettot i philadelphia, riktigt läskigt, typ som på film! haha
Men tillslut hittade vi motorvägen hem och stannade sen på McKenzies för att äta lite. Börjar nästan bli stammisar där nu:P
Så kom nästan nyss hem från vår lilla tripp, och nu är jag riktigt trött så ska snart ta och sova.
Och imorgon är det måndag igen. Kan inte säga att jag är superexalterad precis, men veckorna går alltid så fort, och det händer ändå kul saker så!

Lite bilder från footballen




 


Kommentarer
Postat av: Caroline

gud vad häftigt!! Jag vill också;D bara två veckor kvar för mig nu!!:S

2009-12-28 @ 11:51:47
URL: http://carolinelagerblad.blogg.se/
Postat av: Sara

men fusk! jag vill också! haha

2009-12-29 @ 01:38:39
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0