Regnig dag

Idag har det ösregnat hela dagen. Började först imorse när jag vaknade, och har regnat hela dagen sen dess.
Tog det lugnt hela morgonen och åt riktiga amerikanska pannkakor till frukost. Dem var typ 2 cm tjocka! haha
och de äter bara nån konstigsmakande sirap på, urk. Så jag åt dem naturella bara, fast ska nog ta lite florsocker nästa gång, kan nog va gott!
Sen satt vi i vardagsrummet hela förmiddagen och pyntade klart granen och lite så.
Vid lunchtid gick jag upp på mitt rum och skypade med mammi en timme:) så härligt att få prata med henne och att få prata lite svenska!! Man blir helt utmattad av att behöva tänka på engelska hela tiden och koncentrera sig på vad alla säger och tänka ut hur man ska svara eller uttrycka sig, haha.

Sen vid 3-tiden körde jag och min värdmamma till Target. wiie! Gud, jag bara älskar Target! Dem har allt man behöver och lite till:P haha. Inte supermycket kläder som är så jättefina till folk i min ålder, men riktigt fina barnkläder, och många och billiga skor och så fina handväskor!  Och heminredning! Ska nog köpa lite ramar nästa gång jag kommer dit så jag kan sätta upp lite foton på mitt rum:)
Idag köpte jag iallafall en plattång där för bara 13 dollar = typ 90 kr! till och med kassörskan sa att hon tyckte det var för billigt, haha.
Efteråt var det meningen att vi skulle köra till en annan affär där de säljer massa pyssel och saker till scrapbooking och så, men min värdmamma var tvungen att springa inom sitt jobb snabbt som ligger typ 200 m från target, för hon är chef på ålderdomshemmet där hon jobbar och tydligen hade massa folk blivit sjuka så hon behövde hitta ersättare till kvällsskiften.
Så klockan blev så pass mycket så vi körde hem efter det, och då stod maten på bordet, så det blev kyckling idag.
Sen nu på kvällen har jag bara tatt det lugnt, ätit lite av min ben&jerry chocolate fudge brownie som min värdmamma köpte till mig och kollat lite på film nere i familjerummet med barnen.

Och nu har jag suttit den senaste timmen och försökt bläddra igenom alla tv-kanalerna jag har. Finns typ 400 eller nåt, så inte så lätt att bestämma sig, haha.
Och såg på ABCs hemsida att det var Desperate Housewives idag, men jag hittade aldrig kanalen:( så får fråga min värdpappa imorgon för han vet nog var den finns..

Nu ska jag äntligen gå och lägga mig och hoppas att jag mår bättre imorgon, för har inte alls kännt mig bra nu på kvällen. Fast fick mirakelkuren Airborne av min värdmamma som tydligen ska bygga upp ens immunsystem, så får väl se om det funkar..
Imorgon ska jag vara själv med barnen för första gången, men värdmamman skulle nog vara hemma halva dagen, så förhoppningsvis blir det bara mellan 3-6, så skönt att det inte blir så länge första gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0