Shoppingtur

Igår skulle jag ju jobba några timmar eftersom jag var ledig både fredag och lördag, men eftersom pappan också är hemma på söndagar blev det mest att vi alla var i familjerummet tillsammans och lekte lite med barnen, så det var inte så ansträngande precis:)
Sen var det meningen att vi skulle hitta på nåt och ta bilen nånstans mitt på dagen, men det är så svårt och planera beroende på hur trötta barnen är den dagen, och igår ville dem inte ut alls, så det blev en tidig nap, och sen lunch, vilket gjorde att det inte blev lönt att åka nånstans runt lunchtid..

Istället bestämde dem att de skulle köra hem till mormorn och morfarn såfort barnen vaknat från sin nap och ätit lunch. Men pappan sa att det inte skulle va så roligt där för mig, så nog roligare om jag stannade hemma.
Men jag kände att jag behövde komma ut ur huset lite för har inte gjort nåt speciellt nu för mig själv under mina lediga dagar, så jag frågade om de kunde släppa av mig vid exton square mall påvägen, men pappan tyckte synd att jag skulle behöva sitta och vänta på att de skulle bli klara, så han ringde min värdmamma istället, så under hennes lunch körde hon hem omn och hämtade upp mig, och släppte av mig vid shoppingcentret, som ligger precis vid hennes jobb.
Så sen fick jag nästan 3 timmar på mig att gå och shoppa lite, och sen plockade hon upp mig påvägen hem från jobb.
Hittade inte så jättemkt, mest för att det är sista minuten panik julshopping för många här så köerna var superlånga överallt, och trångt i alla affärer. Men jag köpte iallafall en svart klänning, ett par blåjeans, och ett par svarta jeans - allt för BARA 50 dollar! woho:D Jag är nöjd!
50 dollar är typ 350 kr! och att få 3 klädesplagg för den summan är ganska bra! Hemma hade man ju knappt fått ett par jeans.. haha.

Efter min shoppingtur bestämde värdmamman och jag oss för att vi ändå också skulle köra till mormorn, så sagt och gjort. Där åt vi god lasagne, och jag umgicks med mammans syster, hon som jag åkte skridsko med förra veckan. Så vi spelade lite wii och så:)
Sen vid 21-tiden fick jag köra hem i mörker, på motorvägen, med snö och black ice. hoho. Läskigt var det! Men nu har jag iallafall övat och det gick bra! Så mamman sa att jag kan ta bilen vilken kväll som helst nu i veckan om jag behöver köra nånstans:)

Oj, nu måste jag ta på mig och göra mig iordning, börjar om en kvart!


Kommentarer
Postat av: Sandra

ÅÅÅÅH, jag vill också shoppa i Usa. Köpte tre plagg idag och det gick på ca 750 kr. lite skillnad :P

2009-12-21 @ 21:48:18
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0