snö, snö, snö

Folk hade rätt. Man kan nog lita på väderprognoserna här. Jag vaknade inatt vid 3-tiden och kollade ut, - ingen snö, hähä tänkte jag, ni hade feel!
Men när jag vaknade igen vid 9 imorse var det helt vitt ute. Och sen dess har det snöat nonstop.
Det är kanske lite mer än 2 dm ute redan nu, och dem säger att den värsta tiden blir nu snart vid 3 tills 9 ikväll, och att det ska börja blåsa mer och bli en riktig snöstorm.

Tog iallafall på mig ordentligt ute och gick ett varv runt vår circle.. Bor ju på en circle kan man säga.. det är en del av adressen, och husen ligger liksom efter varandra i en cirkel som är cirka 1,5 km lång.
Skön promenad iallafall, och fick låna värdmammans snöboots för hon lät inte mig gå ut i mina för hon tyckte dem såg för små och kalla ut, haha.
Har mest suttit i bilen varje dag sen jag kom hit, så kändes skönt att promenera lite, och behöver verkligen lära mig området bättre. Alla vägar och stora hus ser lika dana ut, allt är så förvirrande.
Den enda vägen jag lärt mig är ju att hitta till Exton mall, Target, och jag tror jag hittar till wawa nu! Och det är ju ändå dem viktigaste ställena att hitta till så;)



Wawa som har världens godaste varma vaniljdryck som jag fortfarande inte
lärt mig vad den egentligen heter, haha.
Kolla snubben i bakgrunden som är utklädd som en munk.
Dunkin' Donuts ligger precis där så antar att det är dem han gör reklam för,
men vilket skitjobb! haha


snööö. Det är mitt hus man ser långt där borta bakom träden!
Jaa jag bor som sagt i skogen..


hahah, påpälsad och ute på promenad i snöblåsten:D


'utsikten' från mitt rum som ligger på 3e våningen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu har ni snö lika som vi :D

2009-12-19 @ 21:34:58
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sara

mysigt med all snö! :D

2009-12-19 @ 22:05:41
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ser jätte mysigt ut där du bor! Fast är det inte läskigt att bo i skogen när det är natt? :O

2009-12-19 @ 22:25:44
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli
Postat av: Caroline

Härligt då kanske ni också får en vit jul! min värdfmailj va het exalterade för att dom kanske skulle få de eftersom dom bara hade haft de en gång på 12år!:O

2009-12-20 @ 02:21:31
URL: http://carolinelagerblad.blogg.se/
Postat av: Gaby

Så mycket snö under så kort tid OO Nu kan du ta med barnen å åka pulka å leka i snön^^ Va mysigt =D Här har det snöat dag&natt i typ tre dagarna å vi har väl 2dm snö>>' Går inte alls å jämnföra med den mängden smö som ni har där borta OO

2009-12-20 @ 02:23:12
Postat av: Johanna

Hej!



Vill du vara med i min au pair-lista på min blogg?

I så fall, lämna en kommentar i min blogg innehållande; namn, vart du är, organisation, bloggadress och mailadress, så kommer du att hamna där :)



Ha det bra!

/Johanna

2009-12-20 @ 10:35:00
URL: http://johannaupair.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hörde precis på radion att på vissa ställen på östkusten i USA hade fått upp mot 4-5 dm snö! Helt galet. Fast det verkar som om att det inte vill sluta snöa här med. Ja det är fint och så...men inte kul när man inte ens kan gå ut :(

2009-12-20 @ 12:38:56
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0