snöstorm

Blev nyss väckt av värdmamman och äldsta killen nere i familjerummet där vi kollade på ice age 3. Var så sjukt trött så somnade nog efter halva filmen, haha.
Vi åkte aldrig och hyrde film, utan såg on demand. Istället körde vi till Target för att handla termobyxor och kängor till barnen.
Folk är som galna här idag, bara för de har sagt på vädert att det ska bli snöstorm inatt, och att vi ska få 8-12 inches snö tills imorgon.
Vilket betydde att halva stadens befolkning var ute i stan samtidigt som oss, alla kängorna på Target var slut, det var långa köer till bensinstationerna, mataffärerna var fulla med folk som skulle bunkra upp med ägg, bröd, mjölk och smör, och dem sa till och med på radion att man skulle passa på att handla hem så man hade gott om mat för man vet inte hur helgen kommer se ut.
Här litar man tydligen till hundra procent på väderprognosen, och alla pratar om det och har reservplaner på hur man ska ta sig till jobbet om snön ligger kvar.
haha, så får väl se om det blir nån snö här:P än sålänge har det inte börjat snöa här iallafall, men det kommer kanske under natten.
Hörde iallafall att de börjat snöa ute vid kusten vid Washington DC och runt där, så det drar väl sig hitåt.

Nä nu ska jag krypa ner i min säng och njuta av att jag har sovmorgon imorgon igen:D

Gonatt usa & godmorgon Sverige!

Kommentarer
Postat av: caroline strömberg

Hej! Såg din blogg och har böjat läsa den! Jättekul att höra hur du har det. Jag ska nämligen också åka till Philly i februari och bo i Wynnewood. Så jag är så nyfiken på hur det är i Philly!:) Vart exakt bor du? Trivs du?

Ville egentligen helst vara i NY men familjen här känns jättebra.

Hör gärna av dig. jag är så nyfiken!



mvh caroline

[email protected]

2009-12-19 @ 15:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0