The New York City Tour

Klockan är kvart  över 1 på natten här, och på datorn ser jag att den är kvart över 7 på morgonen hemma, men jag måste bara skriva lite snabbt ändå fast jag är sjukt trött.

Jag är kär. Jag kan säga att NYC levde upp till mina drömmar. Jag hade kunnat stå kvar på Times Square och stirra hela natten om vi inte hade haft en tid att passa. Det måste vara en av de bästa platserna på jorden!!
Jag ska lätt tillbaka dit snaaart!!
ALLA borde ta denna turen som har chans. Vi fick baguette och dricka på bussen, sen tog det ca 45 min att köra in. Vi blev avsläppta runt hörnan av Times Square bara för att spara det bästa en stund, så promenerade vi till Rockefeller Center.
Påväg dit gick vi förbi Radio City Music Hall, och hur mycket annat som helst. Det blev typ kaos i hjärnan och man ville fota allt, alla var som galna, haha.
Sen fick vi 1 timme och 20 min på oss att åka upp till Top of the Rock uppe i Rockefeller Center där man hade en helt fantastisk utsikt över hela staden och man kunde gå runt på taket och se åt alla riktningar.
Dock gillar inte min kamera att fota så mycket i mörker, så blev inte så jättebra bilder, men Charlotte och Madde tog också massa bilder, så kan få av dem sen iallafall:)

Efter besöket där strövade vi omkring lite i närheten och kollade på den kända julgranen nedanför Rockefeller Center, och isbanan som inte var så stor som jag trodde, men väldigt fin!
Vi promenerade sen tillbaks till Times Square och fick en halvtimme på oss att shoppa souvenirer och fota.
Vet inte hur många bilder jag tog, jag bara fotade och fotade och fotade, var så rädd att missa nåt! haha

Sen gick vi in i en gigantisk souvenirshop på Times Square där jag handlade en rosa hoodtröja med I Love NY:D
Och lite fina småbilder där det står på baksidan vad det är, som var på typ fotopapper och en kylskåpsmagnet med Times Square på eftersom jag börjat samla på dem:)

Sen gick vi tillbaks mot bussen och påvägen handlade jag 5 st I love NY t-shirts för 11 dollar, och 5 vykort för 1 dollar, så ska försöka skicka iväg kort såfort jag hinner!

Det var iallafall en perfekt kväll!! Kan inte fatta att jag är här och att jag nyss varit i NYC när jag sitter här och kollar på mina bilder!! Helt sjuukt.

Aja, lägger upp lite bilder, fler kommer sen, och uppdatering om vad vi gjort idag på orienteringen och så, men klockan är ställd på 6.15 och imorgon åker vi till våra värdfamiljer!! nervöst ja!

Gonatt USA, godmorgon Sverige:D

ÅH, det funkar inte att ladda upp bilder! Störigt!! Antar att internetuppkopplingen här är för långsam, får försöka igen när jag kommit till värdfamiljen tyvärr:(


Kommentarer
Postat av: Mamma

Äntligen är du där! Helt otroligt!Önskar jag var med!

2009-12-10 @ 07:28:38
Postat av: Sandra

Du kan inte ana hur mycket jag längtar innan jag själv får stå där i NYC.. och snart är det dags :)

2009-12-10 @ 09:27:40
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Helt galen känsla förstår jag!!

Sjukt avundsjuk på dig och längtar nu ännu mer än jag gjorde innan;) imon är de en månad!!

2009-12-10 @ 13:51:42
URL: http://carolinelagerblad.blogg.se/
Postat av: Sara

haha åh vad avis jag blir. jag längtar tills du kan lägga upp bilderna! =)

2009-12-10 @ 15:13:21
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Steffie

ÅH vad spännande!! Kan inte fatta att du är sååå långt borta, längar tills jag kommer till dig och NY :D

2009-12-10 @ 22:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0