Fixa och dona

Tänkte att jag skulle vara duktig och gå upp i tid idag så jag hinner med allt jag tänkt göra under dagen.
Så jag ställde klockan på 8.30, men när klockan ringde kändes det verkligen som det var mitt i natten, så jag tänkte att det skulle kännas bättre om jag snoozade i 10 min så jag hann vakna till liv, men istället somnade jag om och sen stängde jag tydligen bara av alarmet helt och somnade om. haha.
Som tur var ringde mamma  lite över 9 och väckte mig igen.. Hur ska jag kunna vänja mig av vid att sova till efter 9?! tänk att behöva gå upp vid 6/7 igen..

Idag är en fixa och dona dag för mig. Försöker ringa runt till alla ställen jag behöver och fixa saker. Har redan ringt till SI och frågat så allt stämmer med matchningen och lite frågor om visumet och så!
Sen ringde jag och beställde ett nytt visakort eftersom mitt går ut i mars, och sen slutligen till tandläkaren då jag tyckte det kunde vara bra att gå på en undersökning innan jag åker.
Har ju friskvårdsavtal i riskgrupp 1, så trodde jag kunde få komma dit gratis, men nejdå! Jag skulle inte kallas förrän i april, och tydligen går mitt avtal ut nu i slutet av november, så måste ändå säga upp det för året jag är borta.
Så isåfall skulle jag behöva betala för en undersökning nu, och det skulle kosta mellan 750-1200 kr sa hon.. Så nej tack, jag får nog klara mig iallafall! Akut tandvård ingår ju ändå i försäkringen vad jag förstått. Så blir det riktigt illa löser det nog sig ändå..

Sen ska jag ju ta vaccinet mot svininfluensan idag. Usch, vill inte, är rädd. Men tror nog det blir bäst så ändå..
Vet inte riktigt vart stället ligger som jag ska ta det bara. Är ju listad här i Limhamn, men tydligen ska alla ta vaccinet på en annan vårdcentral borta vid Sege, typ 50 minuter med buss från mig..
Så får väl försöka hitta dit. Hoppas det inte är väntetid i flera timmar bara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0