Känns som måndag..

När man har haft sovmorgon, sen sitter här i soffan igen framför tv och bara tar det lugnt, känns det verkligen som en helt vanlig måndag igen.
Fast, det är ju onsdag, och egentligen har jag inte alls tid till att sitta här och lata mig. haha.
Men det är så skönt att inte göra nåt alls för en dag. Fast jag måste ändå ge mig iväg och posta pappert till det internationella körkortet, och ta kopia på mitt körkort, vill helst inte skicka iväg originalet så..
Och det tar ju ett par dagar innan man får hem det, så känns som det kan vara lägligt att göra det nu..

Sen måste jag verkligen städa mitt rum riktigt ordentligt innan jag åker, och jag har en känsla av att det kan ta ett tag. haha. Alla garderober där saker ramlar ut så fort man öppnar, och alla papper som ligger utspridda överallt behöver soreras/kastas och sättas in i pärmar. Usch så tråkigt.

Måste också ta en dag till att köpa presenter till värdfamiljen.. men det är riktigt svårt!
Till föräldrarna tänker jag nog köpa en receptbok med typiskt svenska recept, eftersom mamman ju iallafall verkar älska att laga mat.. Det är det enda jag kommit på hittills. haha.
Men vad köper man till en 7-årig kille, en 3-årig tjej och en typ 1½ årig kille??
Det är svårare desto äldre de är tycker jag.. Vet inte vad som klassas som töntigt i den åldern och vad som är coolt.. haha. Hjälp..

Kommentarer
Postat av: Merika

Köp något som är typiskt svenskt till barnen typ astridlindgren sagor på engelska, marabou choklad och till killen kan man köpa en sverige tröja. Sen till föräldrarna kan man köpa något från kostaboda

2009-11-25 @ 11:45:24
URL: http://emmamerika.blogg.se/
Postat av: Isabella

Haha, exakt! Man vet ju ingenting. Barnen som jag tar hand om nu på skolan som är 6 år kollar på Sagan om Ringen och Pirates of the Caribean till exempel..när jag var 6 såg jag på sin höjd Emil i Lönneberga (fast helst inte ens det, för jag var så rädd för Emils pappa när han skrek...:p).

2009-11-25 @ 14:45:35
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Felicia - sluta aldrig tro på dej själv ◕‿◕

jag hittade för ett tag sedan en super bra sida,

den heter http://gratis-fashion.se/inviter-ven.php?id=26287 och man samlar poäng, när man fått ett viss antal poäng får man välja bl.a present kort på Gina Tricot elr H&M elr Kaphal elr Kicks elr det finns flera :D

så bli gärna medlem om du vill <3

2009-11-25 @ 16:33:02
URL: http://felicialinneaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0