Kontakter

Hade fått ett mail innan av en till tjej som också är au pair utanför Philadelphia, ca en kvart ifrån mig.
Hon hade sett mig på cluster listan och ville bara skriva och säga hej, vilket uppskattas väldigt mycket!
Känns väldigt bra att veta att man förhoppningsvis inte blir helt ensam där borta nu!
Har ju mailat med en annan tysk tjej innan också som är på semester med familjen i Florida för tillfället, och nu den här tjejen, så då vet man 2 iallafall:)
Sen vet jag ju Caroline också som åker i Januari :) vi kommer bo ca 20 minuter ifrån varandra eller vad det va, så det känns bra att veta att en svensk kommer bo nära en! :D
Sen har jag ju clusterlistan också som jag fick mailat till mig så får väl börja ringa runt till folk sen när man kommit på plats!

Har också mailat lite med värdfamiljen sista tiden. Skulle egentligen skypat också men det blir lite jobbigt med tidsskillnaden och så att få det att gå ihop. Men vi får väl se om vi hinner prata till helgen!
Har iallafall fått reda på hur de firar jul och så, att de är hos mormorn på julafton och ger varandra presenter och äter middag, sen på juldagen kommer hela släkten till min värdfamiljs hus, så har dem en stor middag där:)
Låter inte helt fel! Och känns kul att veta lite vad som väntar och att jag får träffa hela släkten så snabbt efter min ankomst!

Förresten var flygtiderna försenade från kontoret i USA, så ska få dem mailade till mig imorgon eftermiddag istället.


Kommentarer
Postat av: elin

Hej Jennifer!

Jag sokte pa google efter svenska tjejer i Philly och fick upp dig! Jag har bara varit har i en manad och skulle garna vilja umgas med lite svenska Au Pairer. Vart bor du nanstans? Hur manga barn tar du hand om? Hoppas att du har tid/lust att traffas!!

Min mail ar: [email protected]

Kram!

2010-09-09 @ 04:49:18
URL: http://moielin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0