Lite problem..

Fick nyss svar av Philadelphia familjen igen. Och de skriver att de gärna vill att jag ska bli deras nya au pair!
Blev hur glad som helst när jag läste det för jag vill verkligen matcha med den familjen!

Det är bara ett "litet" problem.. Pappan hade ring till Au pair in America och hört lite, och fått reda på att jag kan ju som sagt inte komma till dem från den 7e december, som jag också skrev till dem innan.
Men deras nuvarande au pair lämnar dem om typ 2 veckor, vilket betyder att familjen blir utan au pair i nästan 3 veckor om de väljer mig.
Pappan skrev att det är en jättejobbig situation för hela familjen, vilket jag såklart förstår, och att de jobbar på att hitta en tillfällig barnvakt under de veckorna eftersom de så gärna vill ha mig, och att han kontaktar mig igen såfort han vet nåt nytt.
De måste tydligen senast den 9e meddela au pair in america om de vill matcha med mig eller inte, för att vara säkra på att jag kan komma den 7e.

Det är så typiskt när jag väl hittar en familj som känns helt rätt, och som dessutom vill ha mig!
Jag bara hoppas så sjukt mycket att det går att lösa på nåt sätt så vi ändå kan matcha..

Sen fick jag mail från Au pair in America nyss också om matching feedback från både Philadelphia familjen och New Jersey familjen. Så måste ju svara på det också. Deras frågor är alltid om man har blivit kontaktad av familjen som visat intresse, och om man har pratat om att eventuellt matcha.

Men svarar jag att jag gärna vill matcha med den ena familjen men att det är lite problem, och samtidigt skriver att jag också är intresserad av den andra familjen. (om det nu inte blir nåt med den första), så kanske New Jersey familjen får reda på att jag helst vill matcha med Philadelphia, och då slutar höra av sig helt?
Det är ju inte det att Jersey familjen verkar dålig eller så, bara att jag fått bättre kontakt med Philadelphia familjen. Men om de bestämmer sig för att ta nån som redan är i USA och i rematch, är jag ju såklart fortfarande intresserad av New Jersey familjen!
Gud va krångligt allt lät. haha

Men vet inte vad jag ska svara, för känns som varje ord spelar roll. Och är så rädd att man plötsligt står utan nån familj igen..

Vad hade ni gjort?!

Kommentarer
Postat av: Sandra

VAD KUL :D :D :D



Vet dock inte vad jag gjort i din situation

2009-11-05 @ 17:43:59
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sara

hm.. jag vet itne vad jag hade gjort :o jag skulle nog säga att jag helst vill matchas med Philadelphia familjen (eftersom dom känns bäst) även om det innebär att new jersey familjen slutar höra av sig.. men det där måste du känna efter själv! du vet vad som är bäst för dig :)



sv: haha, jag vet inte faktiskt.. jag tror det är för att vi aldrig har haft det hemma? Jag tror ingen i min familj äter det, haha.



haha, det är lugnt! Jag är precis likadan så jag förstår vad du menar ;) Jag gör om min design hela tiden själv x)

2009-11-05 @ 19:41:36
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0