Riktig otursdag

Fredagen den 13e brukar faktiskt vara min lyckodag, men verkligen inte idag!
Man kanske inte skriver det här i bloggen egentligen, men lite kan man väl bjuda på sig själv en dag som denna:P haha

Det hela började med att jag blev superförsenad och fick stressa jättemycket. Skulle ju till stan och träffa Isabel, Louise och Gaby. Bussen skulle gå om typ 20 min så jag värmde min lunch och gick och bytte om sålänge, sen var jag tvungen att gå på toa, så tänkte jag "säkert typiskt om SI ringer nu precis när jag går på toa", och självklart gjorde dem det! haha, så fick skynda mig och springa ut och hämta mobilen i jackfickan för att svara, var verkligen viktigt så kunde inte missa det eftersom det gällde visumpapperna och så, men jag hade ju riktigt bråttom och vi pratade ändå ett tag..
Sen när vi lagt på kutade jag ut i köket för att äta, och då var ju maten självklart nästan kall igen.. Men det fick gå ändå, så jag slängde i mig maten, rusade ner till bussen, och självklart körde den förbi när jag stod vid övergångsstället..
Gick och ställde mig och väntade på nästa.. och när jag väntat i säkert 5 minuter märker jag att jag har tappat mitt ena örhänge, och det var äkta pärlor som jag fått av min mormors syster...
Så jag fick långsamt börja gå hem igen och kolla efter örhänget hela vägen.. gick hem och kollade i hallen om jag tappat det där, men hittade inte det..
Gick ner till bussen igen och letade på vägen dit igen, missar då den bussen också mitt framför näsan, och ställer mig för att vänta igen..
Ringde Louise och sa att jag blev lite sen för att jag missat bussen.. eller bussarna..

Sen var min tanke bara "jaha, vad ska härnäst gå fel då?!", så kollar jag ner och ser att min gylf är helt öppen! och har alltså varit det hela tiden sen jag gått hemifrån.. fick ju så bråttom från toan när mobilen ringde... haha.
Kunde inte göra annat än att skatta åt mig själv:)
Ibland blir allt helt enkelt bara fel.. funderade ett tag på om jag skulle gå hem och lägga mig igen..

Men resten av dagen blev super! Har haft en riktig kul dag med mina gamla gymnasiekompisar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0