Samtal från New Jersey & mail från Philadelphia...

Mailade ju lite med pappan från Philadelphia nu på kvällen och de måste ju fortfarande försöka skaffa en barnvakt eller nåt i 3 veckor innan jag kan komma isåfall.
Så jag svarade att jag förstår att det är en svår situation för dem men att jag verkligen skulle vilja matcha med dem, så jag hoppas att allt löser sig.

Sen kändes det lite fel att inte berätta om New Jersey familjen, så jag skrev att jag bara ville att de skulle veta att jag även pratar med en annan familj som är intresserade, men att jag känner mig mest bekväm med dem, så om allt löser sig vill jag i första hand komma till dem.

Efter det fick jag snabbt svar igen att de "would be very upset to lose me" som han uttryckte sig, haha. Men att de hade några detaljer kvar som de skulle försöka fixa imorgon eftermiddag, sen skulle han höra av sig igen såfort de visste nåt!

Sen mailade jag även tillbaka till New Jersey familjen igen, och skrev att allt lät bra och att det hade varit kul att prata igen, fråga om de hade skype och så. Och typ 5 minuter senare ringer mobilen.
Så vi pratade lite till, kändes som att de var mer avslappnade idag också, jag försökte fråga massa saker och så men det var lite svårt att småprata med dem och blev tyst lite då och då.
Så frågade hon om jag skulle vilja komma till dem, så var ju tvungen att berätta att jag även pratar med en annan familj som är intresserad, och att det är lite komplicerat med dem, så jag inte visste riktigt än.

Kändes verkligen jobbigt att berätta det för man hörde hur besviken hon lät och plötsligt sa pappan "när kan du ta det beslutet då?" haha, visste inte ens att han också va i luren! Men vill ändå va ärlig från början så de vet hur det ligger till liksom..
Så sa att jag nog skulle höra från den andra familjen imorgon, och att jag verkligen ska försöka att höra av mig så fort som möjligt med mitt beslut.

Önskar bara att jag visste att allt var fixat med den andra familjen så jag kunde tacka ja där, för gillar inte att behöva låta den andra familjen att vänta så.
Men dem verkar också supersnälla, så vill ju ge dem en chans också. Och blir det inget med den första så kan jag absolut tänka mig dem också..
Om de fortfarande är intresserade då så att säga. Hon skickade nyss deras essay iallafall eftersom jag inte hade fått den innan, visste det mesta, och det låter bra..

Blir nog inte mycket sömn inatt heller verkar det som...

Och sorry för alla mina långa inlägg de senaste dagarna förresten.. haha


Kommentarer
Postat av: Sandra

Långa inlägg gör ingenting om dem är såhär intressanta :D

2009-11-06 @ 00:09:34
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sara

jag håller med Sandra! Jag hoppas du får komma till Philadelphia-familjen eftersom det är dom du verkar passa bäst med!

2009-11-06 @ 00:57:57
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Isabella

Åh, jag vet precis hur du känner dig nu. Det är så mycket jobbigare att välja familj än man tror (eller än vad jag först trodde i alla fall)! Jag håller tummarna för Phiadelphia-familjen, det verar ju som att de gör allt de kan för att det ska kunna lösa sig! :) LYCKA TILL!

2009-11-06 @ 07:47:01
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0