Skype x 2 med Philadelphia!

Runt 18-tiden fick jag svar på mitt mail från familjen som bor en bit utanför Philadelphia, och de skrev att de gärna ville prata med mig idag!
Så jag svarade genast och typ en kvart senare la pappan till mig på msn, haha, sen plötsligt ploppa de upp en ruta från skype. Jag är liksom inte så haj på det så visste inte riktigt hur det funkade, men det löste sig:P
Så då skrev pappan där också, sen startade vi videosamtal och så, pratade i nästan en halvtimme, och hela familjen satt samlad:) haha.
Eller iallafall båda föräldrarna och de minsta barnen som vinkade glatt och sa "hi jen" hela tiden. supersöta va dem:D
Sen sa dem att dem nyss skickat iväg ett mail till mig med lite saker som kan vara bra att veta, så om jag kunde läsa igenom det och svara vad jag tyckte om allt.
Så vi avslutade och jag läste igenom deras låånga mail! Allt låter verkligen hur bra som helst och dem var så himla trevliga och roliga att prata med!

Sen mitt när jag höll på att svara på mailet så får jag förfrågan om videosamtal igen, så då är det pappan och de minsta barnen igen som bara ville säga hej lite snabbt och fråga hur det gick med mailet:) haha
Och så sa pappan att dem har en "really good feeling about me":D blev superglad! Men försöker verkligen att inte hoppas för mycket, för man vet ju hur snabbt lyckan kan ta slut!

Så har äntligen svarat på mailet nu långt om länge, var så mycket att skriva!
Så hoppas de svarar tillbaka snart igen.

Saken är den att deras nuvarande au pair har valt att åka hem för hon tyckte inte att au pair var riktigt hennes sak, och så hade hon ingen erfarenhet av barn på 1½ och 3 år, så hon visste inte hur hon skulle sysselsätta dem..
Så de behöver sin au pair så snart som möjligt, för hon åker om 2 veckor.
Men nästa avresa för SI är ju 16 nov och jag hinner ju inte fixa med visumet, internationella körkortet och allt innan dess, + att jag ju ska till Spanien 17-22!
Och sen är väl inte nästa avresa förrän den 7 dec, vilket betyder att de isåfall får klara sig utan au pair i 2 veckor.
Skrev det i mailet till dem, så hoppas de skulle va ok iallafall, om de nu skulle välja mig..

Puh, förlåt för långt inlägg men har så mycket tankar i huvudet så kan inte sluta skriva!! haha


Kommentarer
Postat av: Sandra

30 november tror jag de har avresa också, annars är 7 dec första datumet :)

2009-11-04 @ 22:39:03
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sara

åh vad kul att det gick så bra! Hoppas dom kan vara utan en au pair i två veckor (om det är så att ni väljer varandra) :D

2009-11-04 @ 22:45:30
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Sara

haha och jag som bara har ätit en sked av det ;D ja, men om dom känner att du är rätt för dom borde det funka! Tycker jag iaf. Eller jag hoppas på det iaf :D btw, jag har en designutlottning på min blogg just nu och du får gärna vara med och tävla om du vill! Hittills är det bara en som har ställt upp, haha. (förlåt för smygreklamen)

2009-11-04 @ 23:14:52
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0