Stockholm och ambassaden

Nu är jag hemma ordentligt och ska äntligen få sova i min egen säng igen:D
Var iallafall 2 trevliga dagar i Stockholm med sjukt mycket gående!
Mina ben är helt döda nu och jag är riktigt trött! Sov jättedåligt inatt. Dels för att våningssängen skakade och lät såfort nån av oss rörde på sig, haha och för att jag var superrädd att försova mig.
Vaknade kvart i 6 och tyckte inte det kändes så lönt att somna om eftersom jag ställt klockan på 6. Så gick upp och fixade mig och såg till så alla papper var nerpackade, sen begav jag mig mot ambassaden.

Kom dit redan 10 i 8 för det gick mycket fortare dit än jag trodde. Men tur var det, för det var sjuukt lång kö! Säkert minst 50 personer före.. och de som stod före mig hade tid kl.8, och hade redan stått där i 40 min eller nåt.
Så fick totalt stå utanför i kö i kyla och regn nästan 2 timmar! haha. Blev insläppt till säkerhetskontrollen och det vid 9.45, sen efter jag lämnat alla mina papper i luckan fick jag sitta ner en timme och vänta på min intervju, så var ute därifrån lite i 11. Intervjun tog typ 1 minut och hon i luckan var supertrevlig och frågade bara hur många barn jag skulle ta hand om, hur gamla de var, pojkar/flickor, och hur mycket jag skulle tjäna i veckan. Och detta samtidigt som man fick lämna fingeravtryck.
Sen sa hon bara att allt var klart och att jag skulle få tillbaka passet med visumet om nån dag.
Så sen kunde jag äntligen bege mig in mot stan igen och göra Steffie sällskap i sin shopping:P

Känns riktigt skönt att ha det överstökat nu! Var så nervös för allt innan, men det var inte farligt alls, och alla var väldigt trevliga:)
Hade sällskap utanför i kön med en annan blivande au pair som skulle åka nu på måndag, så tiden gick betydligt snabbare när vi stod och pratade!

Så nu har jag uppdaterat min visum status på min sida och också nyss betalt in flygavgiften.
Bara 12 dagar kvar nu!! Hur sjukt är inte det?! Börjar bli lite nervös nu måste jag erkänna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0