Stressen börjar smyga sig på

Jag har känt mig helt lugn fram tills idag. Vaknade kvart i 8 super pigg och kunde absolut inte somna om. Visserligen gick jag och la mig väldigt tidigt, för jag var sjukt trött igår, men det har aldrig hindrat mig från att sova länge ändå.
Börjar verkligen känna nu att det faktiskt bara är EN vecka tills jag sitter på det där planet som ska ta mig till andra sidan atlanten..
Har hela tiden tänkt att jag har jättegott om tid att hinna göra allt, men herregud så är det verkligen inte!
Har väldigt mycket som skulle behövas göras och som måste göras, och sen väldigt många andra planer.
Ungefär så här kommer veckan väl se ut;

Idag: Städa mitt rum!! Har skjutit upp det tillräckligt länge nu. Jag måste börja nu om jag ska ha en chans att   hinna. Sen måste jag hinna handla glögg och lite småsaker till ikväll då Lena, mammas kompis (och min gudmor/ en av mina referenser till aupair ansökan) kommer hit.
Måste också hitta en dag till att besöka dagiset som var min gamla praktikplats, har inte hunnit berätta för dem än att jag snart åker, och det är ändå tack vare att jag fick vara där som jag fick ihop mina barntimmar :)

Tisdag: Imorgon ska jag gå på stan med Steffie och inhandla dem sista presenterna till familjen och lite andra småsaker som jag glömt att köpa. Ska även till UM under dagen. Måste även boka en klipptid, kanske får ta en drop in salong nånstans och chansa på att det blir bra? Sen skulle jag även gå på bio med mamma. Vet inte säkert vilken dag filmen går än bara.

Onsdag: Ska förhoppningsvis träffa dem från min gamla gymnasieklass igen om vi kan få våra scheman att gå ihop! Sen är jag inte precis säker på att jag hinner städa klart mitt rum enbart idag, så får väl fortsätta här.

Torsdag: Ska jag först tvätta, sen se till att ta fram alla kläder jag ska ha med mig, så jag får en inblick i om det är rimligt över huvud taget. Sen blir det väl till att börja packa så smått.

Fredag: Packedagen! Vill försöka packa klart så gott det går, så man har helgen fri sen. Blir ju att prega ner hygienartiklar och sånt på söndag kväll/måndag morgon, men det mesta går ändå att packa ner innan.
På kvällen ska jag sen ut och äta på Elysée med hela gamla klassen och lärarna, ska bli riktigt kul :)

Lördag: Har jag faktiskt inte planerat nåt ordentligt. Skulle egentligen haft lite avskedsmiddag denna dag, men vi tog ju det nu i lördags istället, sen har jag ju resten av mina" hejdån" utspridda under veckan..
Har iallafall köpt hem lite julmat redan nu, bara för att jag ville få lite svensk julkänsla innan jag åker, så mamma och jag kanske tar ett minijulbord denna kväll? :P

Söndag: Ska vi ha släktmiddag så jag kan säga hejdå till resten av familjen och släkten. Sen blir det väl att dubbelkolla och se så att allt är nerpackat och klart.

Ungefär så har jag tänkt att veckan kommer se ut, men jag är så överoptimistisk som tror att jag hinner allt enligt ett schema, när jag egentligen vet att vissa saker tar mycket längre tid än vad man tror. Sen kommer jag säkert på massa fler saker senare som jag glömt nämna. Men men..

Och shit asså, det är bara en vecka kvar nu!:D Helt ofattbart! Hoppas jag får mina flygtider idag så jag kan börja kolla upp bagagereglerna, mellanlandningar, mat på flyget osv.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har du fått flygtiderna ännu? :D

2009-11-30 @ 10:45:51
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Ja, jag förstår det. Du ska ju åka om bara en vecka, man borde få dem i god tid för man kan ju behöva ordna resa till flygplatsen och så..

2009-11-30 @ 15:51:28
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Isabella

Åh, men gud vad kul! :D snart åker du verkligen!

2009-11-30 @ 18:53:56
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Emmie

Va kul! Vill också börjar packa och så nu ju ! :)

2009-12-01 @ 18:00:37
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0