Svinisvaccination...?

Fick hem en kallelse i förra veckan om att det är min tur att ta vaccinet mot svininfluensan imorgon, om jag nu vill det.
Egentligen vill jag inte det. Är väldigt emot det.. Hatar sprutor, man vet inte alla bieffekter, man kan bli sjukare av vaccinet än av själva influensan, osv..
Jag vet flera personer som haft svininfluensan, och de har sagt att den var lindrigare än den vanliga influensan. 3 dagar hemma, sen var de friska.
Dem hade ju inte nån allvarlig sjukdom som gjorde att dem var känsligare mot influensan, och det har inte jag heller vad jag vet? haha
Sen har man hört om folk som blir lika sjuka av vaccinet så det typ känns som man har influensan. Och då måste jag nog säga att jag hellre har influensan, stannar hemma ett par dagar, och sen är immun mot den i 10 år eller vad de brukar säga att man är efter man drabbats..
"Ta den för att skydda andra". Men om alla andra som är rädda vaccinerar sig så kan jag ju ändå inte smitta dem? Och dem som skiter i sprutan får ju vara beredda på att de kan bli smittade så.. inte mitt fel isåfall? haha.
Eller, så kan man inte riktigt tänka. Vissa som vill vaccinera sig får ju faktiskt vänta säkert en månad till innan det är deras tur, och då kan jag ju smitta dem under tiden..

Saken är den att jag ju åker till Spanien om ca en vecka, och om det är nånstans man kan bli smittad är det ju i ett flygplan där luften står typ helt stilla..
Och blir jag smittad då kanske jag blir sjuk både under semestern i Spanien, eller på vägen hem. Och då kommer det bli riktigt stressigt för mig att hinna fixa allt annat innan jag åker igen.

Så det lutar åt att ta den iår iallafall. För även om jag skulle bli lite sjuk av vaccinet så hinner jag ju förhoppningsvis bli frisk tills nästa tisdag då vi åker, och då är jag ju skyddad under flygturerna = inte bli sjuk = inga förseningar i det tajta schemat efter jag kommit hem. haha

Så ja.. får väl sova på saken. Men blir nog tyvärr en spruta imorgon iallafall.. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0