Tid till ambassaden bokad

Har varit i stan idag igen och gjort lite nödvändiga saker! Först gick jag till Clas Ohlson och handlade ett litet TSA-lås, rosa dessutom! haha. Kostade bara 39 kr, så man kanske ska köpa ett till?
Köpte också en adapter, och killen jag frågade i affären följde efter mig hela vägen till kassan och frågade vad jag skulle ha den till och babblade på om sånt jag ändå inte fattade, som hur mycket volt som fungerade till den, annars behövde man tydligen en annan sak också som omvandlade strömmen så den blev lägre.. eller nåt sånt.
Men strunt samma, det får gå som den är:) haha

Sen gick jag till biblan eftersom vår skrivare fortfarande inte fungerar. Följde instruktionerna som jag fått skickat till mig, och började fylla i uppgifterna online på bokningssidan, tills jag kommer ner till där man skulle fylla i sitt passnr. Självklart hade jag inte mitt pass med mig, la av det igår eftersom jag inte trodde jag behövde det för att beställa tid, tyckte jag var så duktig som kom ihåg att ta med mig koden jag fick igår bara! haha

Så lite smått panik där, eftersom jag kollat tiderna och det fanns bara ledigt mån 23 eller tis 24. Och jag kommer ju hem från Spanien på kvällen den 22, så hade inte hunnit till Stockholm till måndag morgon, så jag var ju tvungen att ha tiden den 24e!
Men tillslut fixade det sig då jag kom på att mitt passnr ju står på min Au pair in America sida :)

Så nu är intervjun inbokad till tis 24 kl. 9.00.
Är ändå en aning nervös då det verkar vara väldigt mycket att fylla i, och jag hinner nog inte få mina visumhandlingar hemskickade innan nästa tisdag, då vi åker till Spanien, vilket betyder att jag bara kommer ha söndagkväll då jag kommer hem, och måndagen på tåget upp till Stockholm på mig att fylla i alla papper!
Känns verkligen inte bra.. men what to do?

Ska iallafall fixa med betalning, porträttfoto, personbevis och annat nödvändigt nu denna veckan innan jag åker så jag har allt det klart!

Sen får jag bara hoppas på att allt går smidigt..


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åååh, min skrivare fungerar inte.. måste man skriva ut papper? Det där kommer bli jobbigt för mig :P

2009-11-10 @ 19:16:25
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Isabella

Sv: Det tog någon dag för att jag hade så många frågor (eftersom jag ville att allt skulle vara riktigt in i minsta detalj :p) som jag var tvungen att vänta på svar på eftersom jag mailade till SI (och inte ringde, då hade det nog gått snabbare).



Personbeviset får du bara du går till skattekontoret och säger vad du ska ha och ditt personnummer, det gjorde jag idag och det gick på ett kick! :)



2009-11-10 @ 19:27:39
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0