Visumfoto och köttbullar

Var nere om på expert men dem tog inte visumkort här i limhamn, och han som jobbade där visste inte säkert om dem gjorde det på triangeln heller. Men han rekommenderade en annan fotobutik som låg precis runt hörnan som jag inte ens tänkt på, så dit gick jag istället!
Kunde ta fotona direkt, och fick vänta typ 10 minuter bara. Var bara jag där och han som jobbade + en praktikant, så jag fick följa med "backstage" och se hur de fixade fotona på datorn och klippte till dem rätt:P haha

Så nu har jag iallafall fotona, 200 kostade det för 2 st, så inte precis billigt men. Och dem blev urfula! Fast det var ju inte hans fel, han kan ju inte hjälpa hur jag ser ut, haha.
Jag ser riktigt sur/arg ut, håret stramt uppsatt och luggen i klämma, allt för att båda öronen skulle synas tillräckligt mycket, sen trodde jag inte man såg mer än halsen, så fixade inte till tröjan innan, så allt ser helt snett och halvslafsigt ut.. men men, förhoppningsvis spelar det ingen roll:P

Nu har jag nyss ätit mammas köttbullar som är världens godaste! Har redan börjat fundera lite på vad jag vill äta min "sista" kväll i Sverige innan jag åker...  kanske blir det köttbullar?


Kommentarer
Postat av: Isabella

Haha exakt så var det för mig med! Min tröja är helt skrynklig så det ser ut som att jag är med barn...men det är väl inte alltför många som ska titta på det där visumet så jag överlever nog!



Ja just ja, gud vad kul med Spanien! :) Men du kan ju fylla i/skriva ut alla forms du ska fylla i på Internet förutom ett så det kan du ju göra innan du åker, och det som kommer sen som du måste fylla i är det bara att läsa och skriva underskrift och datum på. :)

2009-11-11 @ 18:46:46
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Sara

tack så himla mycket! :D

2009-11-11 @ 18:53:47
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Isabella

http://stockholm.usembassy.gov/consulate/book.html

På den länken hittar du DS-156, DS-157 och DS-158 som du ska fylla i (DS-156 måste du fylla i online, vilket du säkert redan gjort eftersom du har en tid bokad på ambassaden, medan du kan välja om du fyller i de andra två online eller skriver ut de och fyller i de för hand). Du måste även skriva ut den där listan som kommer upp på den där länken jag skickade och kryssa i att du har med dig alla dokument som behövs samt skriva under med signatur och datum. :)

2009-11-11 @ 22:12:06
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0