De små sakerna..

Gud jag har blivit helt beroende av Ellen DeGeneres show. Just love it! haha. Om jag är hemma på dagen och tv står på är det alltid det jag tittar på, och har suttit hur länge som helst nu och kollat på youtube på alla möjliga intervjuer hon gjort med typ alla kändisar som finns. haha.
Det är ju faktiskt så, typ nästan alla stora kändisar har suttit i hennes fåtölj!

Men det var inte det jag ville komma till! haha. Under kvällen så bara slog det mig att jag faktiskt är på riktigt bra humör idag. Det var ett tag sen jag kände mig lika glad som idag, vilket känns ganska hemskt.
Det är så lätt att uppslukas av alla negativa tankar som snurrar runt i huvudet och fundera alldeles för mycket på framtiden hela tiden. Man blir liksom inte lyckligare då.
Det slog mig att de faktiskt är de små sakerna som får mig att vara glad och att det är viktigt att boka in små saker som man har att se fram emot.

Känns typ som att större delen av tiden kretsar mina tankar kring hela au pair saken. Men det finns egentligen ingenting jag kan göra åt situationen för tillfället, så ska försöka att tänka bort allt det lite och fokusera på det som händer här och nu istället:)

För det är trots allt här och nu vi lever, och jag vill inte vakna upp en dag och ångra att jag inte tog till vara dagarna bättre och levde livet här och nu så gott det går.

Så från och med nu ska jag iallafall försöka se något positivt med allt, och se fram emot de saker jag faktiskt har inplanerade.

Några saker som gjorde mig glad idag var;
- Att träffa Steffie och babbla om allt möjligt
- Handla en fin klänning
- Äta min obligatoriska fika på Espresso House (Cola & chokladboll) haha
- Promenera i det fina höstvädret
- Läsa bra bloggar och kolla Ellen-intervjuer

Och några saker jag ser fram emot som jag kommer på för tillfället är;
- Att jag och mamma ska luncha på min favoritrestaurang imorn där de har världens bästa thaibuffé!!
- Att jag ska äta en sjukt god middag imorgon (ja, I'm obsessed with food:) haha
- Att det bara är 5 veckor tills Sandra kommer hem från Sydafrika nu!
- Att jag åker till Spanien den 17 november!
- JULEN! Har redan börjat få riktig julkänsla faktiskt!
- Julbordet som vår gamla klass ska äta tillsammans i börjar av dec på S:t Markus Vinkällare! kärlek.
- Att jag förhoppningsvis kommer att hitta en familj någon gång iallafall, oavsett hur långt tid det tar!

Usch blev helt övertrött av allt positivt tänkande nu, så ska nog gå och lägga mig efter jag gjort en snabb bloggcheck. Och hoppas på att vakna lika positiv imorgon:P haha

Gonatt
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0