Fame

Var som sagt på bio nu ikväll och såg Fame. Den var bra tyckte jag:) har sett bättre, men gillar sånna filmer med bra musik i. Sen var det även en liten peppfilm liksom, typ "tro på dig själv, var dig själv, älska dig själv, ge aldrig upp dina drömmar" osv.
Lite som det är i dom flesta sådana filmer, så lite bullshit kanske.. men man behöver ändå höra det på nåt sätt:P haha. lite uppmuntran skadar ju aldrig.

Ibland är man ju väldigt nära på att ge upp alla sina drömmar. Och hela au pair situationen gör ju inte precis så att man får mer självförtroende och att man tror på sig själv..

Min största ångest just nu är att jag snart kommer tvingas söka jobb aktivt för att jag inte bara kan gå hemma och vänta längre. Jag mår inte bra av det, för hur mycket jag än försöker så kan jag inte göra nåt vettigt varje dag, och då får jag dåligt samvete för att jag bara finns.
Sen har jag typ inga pengar, så jag kan ju inte göra så värst mycket heller.

Sen har jag en aning ångest över hur mitt CV kommer se ut sen när jag ska förklara vad gjort sen den 1 april då jag tog examen fram tills nu.
Eller jag jobbade ju i en månad efter examen, sen var jag bara ledig max 2 veckor innan jag började praktiken på dagiset, och där var jag i 5 veckor.
Men jag slutade där den 15 juni tror jag det var, och det är mer än 4 månader sen nu.
Så vad har jag egentligen gjort under den tiden?

Och en av anledingarna till att jag vill åka som au pair just nu är ju för att det är typ omöjligt att få jobb här hemma. Dock verkar det vara ganska omöjligt för tillfället att få jobb som au pair också..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill också se Fame :)

2009-10-21 @ 23:28:07
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0