Boknörd

Blev så glad innan idag när jag städade lite på mitt rum och jag hittade en bok jag köpte i våras nån gång tror jag.
Den heter iallafall Mintgrodornas Återkomst och är sjukt rolig tycker jag!
Är massa krönikor skrivna av samma person som handlar om typ alla möjliga situationer i vardagen, och livet.
Typ som att bli äldre och senil, att inte komma i sina kläder längre, problemen med att åka kommunala transporter, och massa andra knäppa saker som hon skriver om riktigt ärligt och roligt.
Min mamma är lika förtjust i boken så kanske egentligen passar hennes ålder mer, men tycker ändå den är bra:P

Förr hatade jag att läsa och läste aldrig. Skulle man läsa en bok i skolan såg jag filmen istället och läste kanske första och sista kapitlet om jag var duktig, haha.
Men sen plötsligt köpte jag en bok för att ha nåt att göra när vi skulle bila till Österrike.
Och sen dess älskar jag att läsa! Det var den första Gossip Girl boken jag köpte då innan de var speciellt kända,
och nu har jag läst alla som har med den serien att göra vilket är minst 25 st.

Insåg att jag för tillfället håller på att läsa 6 böcker. Tröttnar så lätt så läser ett tag sen börjar jag med nån annan, och nu har jag glömt vad många handlade om så får väl börja om igen.. haha.

En annan bok som jag gillar starkt är Sveriges historia i årtal, eftersom jag har blivit en riktig historienörd efter min senaste utbildning där vi läste väldigt mycket om det.
Alla gäspar såfort jag börjar prata om de 'oviktiga' fakta som jag faktiskt lärt mig om historia, men det är faktiskt intressant:P haha.
Kanske skulle man jobba med nåt sånt i framtiden? Men vad finns det liksom för jobb inom det? Vill ju inte precis forska, och har inte lust att sitta på ett dammigt museum heller.. hm..
Vill typ vara som Nicolas Cage i National Treasure:P haha, eller Tom Hanks i Da Vinci Koden!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0