Ikea

Idag har vi varit på vårt nya Ikea här i Malmö som är världens näst största och världens grönaste:)
Var superfint och stoort! Och det var kul, för kändes lite nytt, inte som det alltid har varit.
Kändes mycket större än det förra, vilket det ju ifs är, och sen hade de massa nya varor här som de inte haft innan!
Var sjukt mycket folk också.. men kanske inte så konstigt eftersom dét invigdes i onsdags..
Restaurangen var helt överfull, fast den är dubbelt så stor som den gamla, så de hade fått sätta upp ett restaurangtält utanför också där man kunde äta köttbullstallrik för 16 kr och kaffe o kanelsnäcka för 7 kr:)

Men det absolut bästa med allt var att de byggt till en food market:D Innan fanns bara det vanligaste att köpa typ korv, sylt, pizzabitarna, och sånt där vid 'korvkiosken'.
Men nu fanns typ en hel butik med hur mycket saker som helst som på Ikea i USA där de har Swedish food market.
Så kändes nästan som man var utomlands för jag blev helt exhalterad när jag såg allt:P haha.
Fanns gravad lax, räkor, pesto och tomatsåser, hur mycker godis som helst, fryst lasagne, potatismos, kycklingspett, skorpor,.. ja ni fattar!:D haha

Kul var det iallafall, och tror jag lätt kan vänja mig vid vårt nya fina ikea:)


Kommentarer
Postat av: Isabella

Sv: Ja, tydligen. Det tråkiga är att jag ju inte har en aning om vad jag ställde för fel fråga eller liksom gjorde för fel! Jag funderar på att ringa till SI på måndag och berätta om vad som hände och kolla om de tyckte någon av frågorna jag ställde var fel. För jag blev verkligen ställd när jag fick det där mailet!

2009-10-24 @ 23:20:49
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0