Julie and Julia

Var ju på bio igår kväll och såg Julie and Julia. Hade ingen aning om vad filmen handlade om när jag gick in och satte mig i biosalongen, så det var lite spännande:P

Hur som helst så var filmen bra! söt, rolig och lite så feel good liksom:) Fast stör mig alltid på filmers slut, slutar aldrig som jag vill eller hade tänkt mig. haha.

Filmen handlar iallafall om Julia (Meryl Streep) och hennes man som bor i Paris på typ 40-talet eller nåt?. Hon har inget att göra om dagarana när han arbetar och bestämmer sig då för att ta en avancerad matlagningskurs.
Längre fram får hon kontakt med 2 andra damer som håller på att skriva en kokbok med franska recept fast på engelska till Amerikanare.
Man får samtidigt följa Julie (Amy Adams) och hennes man år 2003 i New York. Hon trivs inte med sitt jobb och deras lägenhet i Queens och har Julia som sin stora idol.
Hon bestämmer sig då för att hon behöver ett projekt vilket blir att hon ska laga alla recepten från kokboken som Julia skrev, under ett års tid, och blogga om det.

Så filmen är baserad på två sanna historier och hoppar liksom fram och tillbaks mellan Julia och Julies liv.
Har sett roligare filmer, och får nog säga att jag var en av de yngsta i salongen!
Men ändå bra, så helt klart sevärd:)

Gick inte att bädda in trailern här tyvärr, men vill ni se den hittar ni den här.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Haha, jag kommer nog snart tillbaka ska du se. Vanligtvis så är jag tillbaka dagen efter när jag försökt ta en paus för att jag gillar bloggandet så mycket, haha.

Kanske blir någonting idag ändå - om jag pratar med en familj eller något ;)

2009-10-29 @ 10:52:39
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0