Match nr 2

Ja, idag när jag vaknade och kollade mailen som jag alltid gör på morgonen hade jag fått en match.
Det hade jag inte precis förväntat mig så visst blev jag glad:)

Och innan jag skriver detta, jag VET att platsen/staden familjen bor på INTE är det viktigaste. Men ändå.
Denna familjen bor i en förort till Atlanta, Georgia.
För er som inte vet så är det delstaten som ligger precis ovanför Florida, så det är antagligen ganska varmt här också. Atlanta ligger inte ut med kusten, utan längre inåt landet.
Tyvärr är det inte i närheten av var jag helst skulle vilja bo.
Jag vill ju bo på östkusten, och visst detta ligger ju isåfall mer på rätt sida av usa än fel. Sen har jag ganska svårt för värme allt för länge, och jag är inte säker på hur varmt det är här året runt?
Sen en annan sak... sydstatare, dialekt. haha, vet inte om denna familjen låter så men om dem gör det kommer jag inte fatta mycket:P
Sen hör man ju också att folk i södra delen har en tendens att behandla en mer som en anställd än en i familjen?

Det positiva är att de har 3 barn. Två tjejer på 8 och 11 år, och en pojke på 1½ år.
Och dem behöver en au pair snarast möjligt, alltså inom 4-6 veckor vill de att man ska komma. Och det är ju perfekt!
Sen har dem 3 hundar vilket jag väl inte heller är överförtjust i.. Eller det beror på om det är stora eller små vovvar.

Så vi får väl se. ska svara på deras mail och förhoppningsvis prata med dem, så får jag väl se hur det känns då.
Det kanske inte alltid blir bäst som man tänkt sig, detta kanske kan bli bättre?

Fast jag vill hemskt gärna bo i närheten av new york eller washington DC:(

Aja, bara det finns många au pairer här så, det känns väldigt viktigt, för man vill ju inte sitta fast i en förort utan några vänner. haha

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul :D :D :D

2009-10-06 @ 10:55:05
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Faktiskt så har de hört av sig, ringde för ett tag sedan men jag missade samtalet. Får hoppas att de ringer igen eller skickar ett mejl.

Men typ så var min den familjen också, gick i kyrkan och de bodde väldigt litet. Visst, jag skulle fått sovmorgon varje dag och börjat vid elva men det innebär ju att man jobbar längre på kvällen istället..

Bra att du ger dem en chans, de kan ju faktiskt överraska och vara rätt för dig :)

2009-10-06 @ 14:51:40
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: steffie

ÅHH! skoj att du fått en match till, men förstår vad du menar, önskar all lycka iaf till att det känns bra! :D puss hörs senare!

2009-10-06 @ 15:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0