Svar från Virginia

Började med att jag fick svar från de på Au pair in America kontoret igårkväll om att de skulle informera familjen i Virginia om att jag fortfarande var tillgänglig och intresserad av att prata med dom.

Så nu när jag kom hem från bion såg jag att jag fått mail av mamman där igen. Och tyvärr blir det inget här heller..
Detta är en del av svaret jag fick..

"Hello Again Jennifer,
     I hope this finds you very well.  I would love to have you, but I think you would be miserable here.  My house is small and very chaotic.  I am speaking with a girl from Colombia now who has 5 siblings and several pets.  Your life seems very calm; I am jealous!  I have a loud, busy house.  When we go to bed, we are very tired!   I had an au pair from Ukraine and she was overwhelmed.  I also had a sweet young girl from Brazil who had never been on her own.  I liked her very much, but she needed a house with only one child so I helped her rematch to another family in my town..."

osvosv. Men ändå snäll för hon avslutade med att ge lite tips och påpekade att man ska va noga med sitt val av familj och ställa många frågor, och att hon gärna vill höra från mig igen när jag valt en familj och höra var jag hamnade, eller om jag behöver hjälp med att välja familj och så. haha.
Så lite annorlunda kanske, men snäll verkar hon ju:)

Det är bara så synd ändå, blir så ledsen av det hela liksom. Familjerna verkar tro att jag ska bli helt overwhelmed bara för de har fler än 1 barn eller om de har en hund eller två.
Men det är ju snarare tvärtom! Jag har aldrig haft en stor familj själv, men alltid velat ha. Jag hade verkligen tyckt det var kul med mycket folk omkring som omväxling och iallafall få en stor amerikansk familj.

Men istället tycker dem mitt liv verkar så lungt och att jag nog inte skulle klara av deras hektiska liv kanske?
Men det är ju inte mitt fel att jag inte har en stor familj, eller att jag inte har något husdjur för tillfället, eller att jag inte har några syskon, eller att jag inte har en bil så jag kan köra regelbundet..
Så vad ska man säga liksom? Jag skulle verkligen älska att ha allt det där. Men nu är inte läget så, och det kan jag ju inte göra nåt åt.
Måste bara få familjerna att inse det. För just nu känns det bara som min ansökan är en stor jävla flopp och att allt jag skrivit är fel och snarare skrämmer bort familjer än får de intresserade.


Förlåt för ännu ett långt jobbigt inlägg...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hmm, hon gav dig ett bra svar i alla fall.. var glad för det :)

2009-10-28 @ 23:06:57
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jag håller tummarna för att du får en fantastisk familj snart! :)

2009-10-28 @ 23:36:56
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Sara

jag hoppas du får en familj snart :)

2009-10-29 @ 10:59:15
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0