what a mess!

Ibland händer det lite konstiga saker. Man kan ju undra varför. Ödet kanske?:P haha

Imorse när jag vaknade iallafall, så började jag ju med att kolla min mail, vilket alltid är det första jag gör när jag startat datorn.
Familjen jag vatt i kontakt med svarade ju inte på hela dagen igår, så hoppades ju på svar från dem.
När jag loggade in så var där mycket riktigt ett mail i inkorgen.
Wohoo, dem har svarat, tänkte jag!

Men det var inte dem. Istället var där ett mail från den första familjen jag blev matchad med, som jag mailade med för typ en månad sen, men dem var pressade av en annan au pair och tackade därför ja till henne innan vi hunnit prata över telefon.

Nu skriver dem att tjejen som skulle kommit till dem i november inte hör av sig till dem längre.
Dem hade tydligen försökt nå henne i flera veckor men hon svarade aldrig, och Au pair in America hade försökt kontakta henne men hon svarade inte där heller.
Dem var därför väldigt besvikna och självklart nervösa eftersom dom ju snart behöver en au pair, så hon skrev att dem nu ångrar att de inte hann prata med mig innan dem matchade med henne, och att hon antog att jag redan hittat en annan familj.
Men om jag inte hade det och om jag fortfarande kunde tänka mig att prata med dem så ville dem gärna det!:)

Och jag har ju inte nån familj så gissa om jag blev glad! Jag pratar ju med den andra familjen också, men eftersom hon inte hört av sig alls vet man ju inte om de redan matchat med nån annan!
Och blev väldigt förtjust i den första familjen direkt, så synd när dem valde en annan..
Men nu får jag som sagt en chans till:)
Det enda här är att de vill ha en erfaren bilförare, och jag har ju bara haft körkort i knappt 2 månader, så får väl se vad de säger om det...

För er som inte vet så har denna familjen också 3 barn. En tjej på 1½, och två killar på 3 och 5 år.
Så dessa åldrar är lite lägre. Hade jag fått bestämma vill jag hellre ha åldrar som i den andra familjen (1½, 8 & 11), för då kan man ju hitta på lite mer saker med dom äldre.
Men och andra sidan ser dom här barnen sjukt söta ut.
Men vet ni vad det bästa är?

Dem bor ju typ 40 minuter från NYC!!!:D
Och det är ju precis så jag helst önskar att bo!

Så nu håller jag tummarna och hoppas att de svarar snart igen!:)


Kommentarer
Postat av: Isabella

Vad kul! Lycka till med den här familjen :)

2009-10-08 @ 11:06:57
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: steffie

åhhh lycka till! :D:D:D

2009-10-08 @ 18:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0