dryg dag..

En tråkig dag idag tyvärr. Har inte precis gjort nåt för att göra den bättre men.
Har haft ganska många sånna dagar sista tiden.. trist är det:(
Man liksom fastnar i sin lilla bubbla och sitter och tänker på hur saker kunde vatt och hur saker kommer att bli och att jag bara vill åka iväg NU!
Känner sig ganska onödig liksom. Borde ta tag i saker och göra något, men frågan är vad?!?
Ska man söka jobb eller inte? Jag har verkligen ingen lust att jobba, och vem har egentligen det tänker ni väl då?
Men det är svårt att bara ställa om hjärnan till nåt annat när man så länge intalat sig att det ska bli på ett visst sätt.
Jag började med min ansökan i slutet av april och gjorde den klar i juni kanske? Var ju ingen brådska eftersom jag höll på med körkortet hela sommaren. Trodde att jag skulle bli klar med det tidigare också, men även det drog ut på tiden.
Jag var på intervju den 11 augusti och klarade körkortet den 24 augusti, skickade in kopia på det den 26, alltså förra torsdagen, mindre än en vecka sen, så kanske inte så konstigt att inte så mycket har hänt, är ju mycket som ska kollas igenom det förstår jag ju, men det är så drygt att vänta!
Man sitter här och uppdaterar sin mail och sin sida hela tiden och hoppas att det äntligen ska stå att min application är godkänd!
Har hört om jättemånga på senaste tiden som inte hittade en familj på flera månader, och när de väl hittat en familj dröjer det ju nån månad tills man åker.
Detta känns sjukt stressigt. Jag vet inte vad jag ska göra, måste ju nästan ha ett jobb nu eftersom jag kanske inte kommer att åka förrän om 3 månader kanske, och pengarna räcker inte så länge till om vi säger så..
Hade planerat det till september men det känns ju lite osannolikt just nu.

Men vem vet, ansökan blir väl godkänd snart och sen kanske det inte dröjer länge innan första familjen ringen och man kanske klickar direkt?
och då kanske man kan komma iväg ganska fort ändå?
Jag har iallafall försökt att ställa om hjärnan till att vara öppen mot många ställen i USA och inte bara i närheten av NY som jag egentligen vill komma till.
Sen läste jag på min sida att "våra flygplan fylls fort vilket gör att din ansökan kanske kommer cirkulera till familjer som söker en au pair lite längre fram än vad du egentligen önskat åka." och jag har skrivit oktober, BARA för att man var tvungen att ange ett datum tidigast 8 veckor framåt såfort man gjorde en ändring i ansökan
Men dem försäkrade mig att det står i min ansökan att jag vill/kan åka så fort som möjligt, så det var ju bra iaf.
Men jag vill ju åka nuuhuhuhu!!

Vet inte vad detta inlägg var bra för egentligen, långt och trist, men behövde klaga av mig lite...

Håller tummarna att det händer lite saker snart så man kan få tillbaka hoppet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0