Gullebidar

Idag var jag som sagt i stan igen, med mina gullebidar steffie och sandra. (Och bara så ni vet så betyder det väldigt mycket att bli kallad gullebid av mig, iaf enligt sandra;) haha. det kallar jag ju inte vem som helst. Eller egentligen gör jag nog det:P
Och man måste säga det på skånska för att man ska förstå kärleken bakom ordet! haha.

Vi åt iallafall lunch på vår favoritrestaurang - Lotus! Världens bästa thaibuffé. Vi åt näästan tills vi sprack. Eller iallafall jag och sandra, steffie var lite mesig med maten idag tyckte jag! "Tycker ni det är starkt?! Jag gillar inte stark mat..." haha.

Efter käket gick vi en sväng på stan och kollade på finfina kläder på zara innan vi blev trötta igen, eller egentligen var vi nog mest mätta, men vi bestämde oss iallafall för att gå och fika. (vilket är det optimala när man är proppmätt?)
Blev min obligatoriska chokladboll och coca, steffie va däremot inte lika förtjust i sin chokladmuffins, "vill du ha min muffins? för jag tar sandras istället". tydligen var den mycket godare så till framtiden vet vi att man inte ska överge kardemumma muffinsen!
Skulle egentligen fikat på pronto, men sen jag råkat nämna att jag spanat in en hottie som jobbar på akademibokhandeln blev planerna ändrade till espresso house ovanför bara för att de ville se vem jag menade, haha. Så jag är stammis där nu:)

Och nu är det kväll igen och redan fredag imorgon igen? hängde inte med denna veckan heller...

Förresten såg nyss att Regina Spektor kommer till Malmö, KB den 13 december!! Vill såå gärna se henne då, om jag är hemma. Vill ju hellre befinna mig i USA då måste jag erkänna.
Men är jag hemma ska jag gå iallafall. Om det nu finns biljetter kvar då!


Nu ska jag ta en bloggcheck innan jag tänkte börja läsa en bok jag klickade hem här om dagen, Amerikanerna av Staffan Ekendahl, som de på SI rekommenderade som en bra bok att läsa innan man åker iväg till USA.
Ska handla om hur amerikanarna tänker och betér sig. Kan ju vara intressant!
Vi får väl se:)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Just ja, jag hade glömt den där boken :P hahha. Hur mycket kostade den?

2009-09-17 @ 23:22:57
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0