Hemkommen från stan

Usch vilket trist väder, var värsta mörkt när jag vaknade vid 8 och kallt! och igår vid samma tid blev jag bländad av solen. Lite underligt väder?
Men men, med lite mer kläder på än de senaste månaderna och ett paraply i handen begav jag mig till bussen för att åka upp till stan.
Jag mötte steffie vid vår vanliga mötesplats = H&M hörnan på gustav:P vid lite över 10, sen följde hon med mig till läkaren där jag skulle göra hälsokontrollen.
Var typ som jag trodde. Läkaren fyllde i mina papper och kollade igenom det jag fyllt i, sen kollade hon blodtrycket, lyssnade på hjärtat och lite så, kollade på min arm för att se hur den såg ut efter tuberkulostestet i måndes, och man såg knappt pricken längre, så det var inga problem. (vilket jag inte trodde heller haha, men man vet aldrig;)
När jag kom dit sa en sköterska att jag kunde börja med att lämna ett urinprov, jag bara "vaa, jaha?", trodde inte man behövde göra det men gick i allafall och gjorde det. Det roliga va bara när jag kom in till läkaren sa hon att pappert jag hade va ju hyfsat lätt att fylla i, men att många andra ska bla göra syntest, urinprov osv, "men det behöver ju inte du" haha. Noll koll på läget där eller? Lönt att jag gjorde det då:P menmen..

Sen begav vi oss ut i regnet igen och gick en runda på stan, och samma gamla fråga dök upp "var ska vi äta?!" haha, alltid beslutångest! det finns faktiskt inte så mycket att välja på i malmö som man kan tro! inte om man är en fattig arbetslös iallafall:P haha
Tillslut blev det jensens iallafal, är ju faktiskt billigt och väldigt gott!
Idag gick det till och med fort! inom typ 45 min hade vi både beställt, ätit och betalt. har nog aldrig vatt med om det förr på jensens faktiskt.
Mätta blev vi efter detta men ändå så blev det glass på tasty house direkt efter, haha. glass i detta vädert?
Men deras glass är så sjukt god ju, men jag håller med steffie, en kula hade räckt eftersom de är gigantiska.

Aja, nog om våra ätvanor:P nu ska jag kolla min sida en gång till för att se om nåt hänt med min ansökan, sen får det dröja tills ikväll innan jag gör det igen, blir ändå bara lika besviken varje gång jag går in och inget har förändrats så.

hejsvej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0