Lite gladare

Har nästan nyss pratat med Therese på SI, och känner mig faktiskt gladare nu och mer positiv:)
Hade lite au pair frågor så ringde dit för att få svar på dem, och vi pratade i typ en halvtimme, tiden bara flög iväg!
De på kontoret är så himla snälla! Har alltid tid att prata och berättar om egna erfarenheter och är ärliga!
Tycker verkligen om Skandinaviska Institutet och är så glad att jag valde dem.

Jag undrade bland annat över medical formen, som jag hört bara är giltlig 3 månader på vissa ställen, så har man redan gjort hälsokontrollen och skickat in alla papper (som jag har), och man inte fått en familj inom 3 månader hade det varit lite surt att behöva betala 660 kr igen.
Men som tur var, va inte läget så. Hos SI är medical formen giltlig i 6 månader! och förhoppningsvis har jag väl kommit iväg innan dess så det skulle inte vara några problem:)


Nej nu ska jag bevara mitt positiva tänkande jag fick och gå och laga lite lunch! :D


Kommentarer
Postat av: Jenny

SI är underbara. :) Lycka till med matchningen! Hoppas du hittar "din" familj snart! :)

2009-09-16 @ 13:04:36
Postat av: Sandra

Oj, jag trodde den var giltig hur länge som helst. Nu hoppas jag att jag hittar en familj snart, vill inte göra om det igen.. även om jag fick min undersökning gratis :P

2009-09-16 @ 13:52:30
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Cecilia

För mig är den aktuell i 3 månader fast det är även polisutdraget men det skickade jag in för länge, länge sedan! i maj tror jag så de 3 månaderna har passerat. De vill egentligen bara ha dem papprerna för att se att man inte har något i sitt förflutna. ^^

Fast jag vet inte, kanske är annorlunda med hälsogrejen...

2009-09-17 @ 14:17:09
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0