Lördag

Oj vad dagen gick fort! Vaknade och tog det lugnt lite innan jag hjälpte till att städa lite och förberedde inför kvällen. Sen gick vi en runda och va även och handla lite saker vi glömt. Hem och laga maten och jag bakade blåbärspajen som blev riktigt god!:D Och nu har gästerna nyss gått. Helt trött är jag.

Fick ringa bella nyss också och fråga om hon fått mitt sms om att det är filmkväll imorgon. Och självklart hade hon inte märkt nåt, "va? har du skickat ett meddelande till mig?". Hon är typ lika teknisk som min mormor, haha:D

Tänkte på det nu ikväll när jag satt och pratade tekniska saker med min mormors syster som va här, kommer jag också bli så oteknisk när jag blir gammal?! Satt och visa bilder på min minilaptop och sa att de också får skaffa en webkamera så vi kan skypa när jag åker iväg. Hon kollade på mig med en väldigt frågande blick då haha. Så visade jag henne webcamen i datorn och hon bara "woow, så häftigt!" haha, så sött:)

Hon fick även lära sig att man kan lägga över bilderna från datorn till en cd eller ett usb-minne, att det finns mp3-spelare som man kan lyssna på musik med och lyssna på böcker, och att hennes cd-spelare inte fungerar eftersom hon råkat sätta den på hold.
Så det var nog en mycket lärorik kväll för henne och intressant för mig att höra att det verkligen finns folk som vet så lite om saker som är helt självklara för mig.
Men men, i framtiden kommer jag väl kolla lika frågande på mina barnbarn när de sitter och snackar om all ny teknik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0