Lyhört eller vad?

Det är minst sagt lyhört i vår lägenhet. Väggarna är supertunna och man hör typ allt från  grannarna.
Är van eftersom jag nästan alltid bott i lägenhet, men det har aldrig varit lyhört där vi bodde innan.
Här har vi bott i typ 4½ år och alltid blivit störda av grannarna. Väldigt störigt då lägenheten är perfekt annars.
Så man börjar bli lite less på det nu faktiskt..

Under oss bor det en halvdöv tant som har radion på från lunch och framåt riktigt högt. Sitter jag i köket eller i mitt rum hör man typ exakt vad de säger och man får skruva upp sin egen väldigt högt om man själv ska höra nåt. På kvällen sätter hon sen på tvn lika högt så samma gäller där, hör inte vad man själv tänker ibland. haha

I andra trappen, alltså bredvid oss, har vi en kille som alltid pratar i telefon, till och med inne på toan; "ja jag åt nåt konstigt igår så är lite kass i magen idag". Vilket kanske inte är så kul att höra när man står och fixar sig i badrummet. Han är typ vaken dygnet runt och har ofta kompisar hemma, och då sitter dem alla och kollar på film och skriker som vildar. Annars spelar han nåt på datorn och då sitter han och jublar eller skriker mindre fina ord.

Ovanför den här kille, alltså snett ovanför oss, bor en familj med en kille som tydligen inte gillar att borsta tänderna, för det hör man väldigt ofta. De har också en förmåga att alltid starta sin tvättmaskin kl 11 på kvällen.

Sist men inte minst, så ovanför oss bor där en familj med en 3åring. Varje morgon vid 7-tiden börjar hon leka med klossar på golvet vilket gör att det låter ganska mycket när de välter. De är nästan precis nyinflyttade och när dem känner för det spikar dem upp saker på väggarna vid 7 på morgonen.
Familjen tycker även om att gå (klampa) runt inomhus med skorna på.

Innan den familjen flyttade in bodde där en familj som tyckte ännu mer om att gå med högklackat tidigt på morgonen och som ibland spelade musik väldigt högt på kvällarna. Även denna familj tyckte om att tvätta vid 11-tiden på kvällen.
Och just det, man hör även om de gör nr 1 eller nr 2 på toan, när de tar toapapper från hållaren, och när de använder toaborsten:)

Behöver jag säga mer?

Jag vill till usa nu!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Jaa, går inte Tove vidare vill jag inte fortsätta titta. Hon är min absoluta favorit.

2009-09-29 @ 23:40:28
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0