DC

Jag och mamma åkte som sagt till DC på måndag morgonen från Philly. Ösregnade hela morgonen när vi gick hela vägen från Market east till 30th street station där vi skulle ta bussen. Och sen var vår buss dessutom 40 min sen eller nåt, så där stod vi och blev blöta. Var till och med fullbokad, eller så smet någon in som inte skulle varit där, för 2 pers fick sitta i trappan, haha.

Så vi kom till DC runt halv 1-1, och började med en lunch på Mc donald's:P haha.
Sen letade vi upp ett ställe där vi köpte en karta eftersom vi inte hade nån aning om vart hotellet låg, haha, smarta vi, och sen gick vi mot hotellet.
Inchecking var inte förräns 3 och vi kom dit vid 2 eller nåt, och dem var ju väldigt noga med den tiden så blev att vi fick lämna väskorna och gå ut på stan igen.
Så gick och såg vita huset, washington monument, och capitolium på avstånd, och sen eftersom det började regna igen så gick vi på Museum of American history.
Sen tog vi en tur genom chinatown för att jag gärna ville äta på Vapiano som ligger där. Så där åt vi middag och sen promenerade vi tillbaks till hotellet.
Var helt slut på kvällen så tillbringade kvällen på hotellrummet med att kolla på Gossip girl:P haha.

Sen på tisdagen åt vi frulle och checkade ut, jag lämnade kvar min väska men mamma tog med sin, vi gick en tur på stan och jag shoppade lite på H&M:)
Sen åt vi lite lunch/snack på Starbucks medan vi väntade på mammas buss. Vid halv 1 tog hon bussen och då blev allt ganska tråkigt för mig.
Tappade lusten för att göra ganska mycket och min buss gick inte förräns 17.15, så det var ju några timmar att fördriva.
Gick en runda till på stan och sen gick jag till museum of natural history bara för att ha sett det liksom, och för att jag inte hade något annat att göra och var hungrig och behövde gå på toa:P haha.
Det är det som är bra med DC, att alla museum är gratis!

Sen vid 3 gick jag tillbaks mot hotellet för att hämta min väska, och sen satte jag mig på ett starbucks igen för att vänta på min buss.
Bussen var ganska mycket i tid från början, men vi skulle varit framme i Philly 20.15, men var inte framme förräns 20.45, och mitt tåg skulle gå 20.49. Så jag sprang så fort jag kunde mot tåget för annars hade jag fått vänta en halvtimme och jag var så jäkla trött då så jag nästan grät, haha. Trodde aldrig jag skulle hinna men det gjorde jag, med sekunder!
Sen väntade bilen på mig i Paoli så jag körde hem och kom inte i säng allt för sent.

Här är de få och regniga bilderna jag tog i DC;












Vi såg Julia Child's kök på museum of american history:)
Ni vet hon från filmen Julie and Julia.


The national archives där självständighetsdeklarationen finns inne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0