Helgen i DC

Tänkte passa på nu när jag har lite tid över att berätta om våran helg i DC:)
Caroline hämtade upp mig vid 7.30 i lördags morse, sen körde vi hem till henne och där hämtade Julia.F upp oss så stannade vi på starbucks för lite frulle och sen bar det av!
Körde lite vilse i slutet innan vi tillsist hittade hotellet, som såg ut som ett typiskt amerikanskt hotell/motell som man ser i filmerna, haha.
Så var framme runt  11 eller nåt, och då tog vi metron in till DC (bodde i Arlington), och där kollade vi på vita huset, Lincoln memorial, washington monument, capitol, osv. Man hinner ganska mycket på en dag i DC!

På kvällen var vi och åt på Vapiano, som jag har ätit på varje gång jag varit i DC nu, haha.
Sen när vi hade ätit gick vi till washington monument för att kolla på fyrverkerier som dem skulle ha den kvällen pga cherryblossom festivalen som pågick.
Var så sjukt mycket folk hela helgen och långa köer till metron. Och sen var det rikitigt varmt också, nästan för varmt om man ska klaga på nåt:P haha.
Och hann ju inte byta om första dagen när vi kom fram vid 11 eftersom man inte fick checka in än, så hade på mig svarta jeans och converse hela dagen, haha. mina ben smälte typ!
Brände mig rejält på axlar och rygg också, och pannan såklart som jag alltid bränner..

På söndagen började vi med att åka till Arlington cemetary och kollade på JFKs grav. Jag har ju redan sett den en gång men de andra hade inte varit där och det var mkt finare där nu när det är vår:)
Sen åkte vi till DC igen och gick på the national archives där jag äntligen fick se The declaration of independence och massa andra viktiga dokument i USAs historia, som the constitution osv.
Sen blev det en sen lunch och sën tog vi metron tillbaks till hotellet och tog bilen och körde hem strax efter 5.
Var som sagt långa köer överallt så bilturen tog ca 5 timmar med ett snabbt stopp på Wendy's för middag.


Caroline och jag:)








haha:D




hotellet


Arlington cemetary





Nu måste jag sticka och fixa lite saker och sen hem till Caroline en stund och säga hejdå:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0