thaa weekend

Best evah (ever)! som mitt yngsta värdbarn hade sagt, haha. nej men nästan. Riktigt bra helg har det varit!
Igår var jag ju ledig, och hade tänkt att ha en lugn dag, men blev allt annat än det, haha.
Började vid 10-tiden med att följa med min värdmamma och de två yngsta barnen till Exton mall, där jag såklart shoppade lite på charlotte russe:P
Billigt och bra var det! En t-shirt med nåt tryck bara, pyjamasshorts och en svart kofta med vita ränder.
Sen kom min värdpappa och mitt äldsta värdbarn dit också så åt vi alla lunch tillsammans, sen skulle min värdmamma fixa lite ärenden så jag följde med pappan och barnen hem.
Gick upp på mitt rum och hann skypa med mamma i 5 min, sen knackade det på dörren och Julia var här för att hämta mig, haha. Så körde vi till King of prussia där vi shoppade lite till:P
Handlade ett par typ jeans-piratbyxor.. ja, på charlotte russe.
Sen var vi tvugna att köra hem vid 3 igen för Julia skulle börja jobba 3.30pm igen.

Sen var jag hemma en stund och tog det lugnt, sen vid halv 7 körde jag och hämtade upp Matilda, så körde vi till Exton mall.. igen.. hahaha, 3 gånger på ett mall samma dag..
Handlade present till mitt yngsta värdbarn som fyller 2 år imorgon. En Elmobok eftersom han älskar Elmo:)
Sen körde vi hem till Matilda dit även Julia kom och fixade till oss, vi blev lagom sena, så inte förräns lite i 10 var vi väl klara, och då körde vi till Wayne för att möta upp Ryan, Alex och Jake på en restaurang.
Men precis när vi parkerar kommer dem ut och har redan ätit klart bara för vi var så sena:P haha
Fast vi hade ju redan ätit så tänkte bara ta efterrätt. Så istället tryckte vi in alla i min och Julias bil och körde till Chillis för efterrätt.
Var nästan helt ensamma på restaurangen men Ryan berättade stolt att det var hans födelsedag så alla som jobbade kom ut och sjöng för honom, haha.
Sen vid 11 kanske körde vi och bowlade, jag ägde;) not.. Är ur form helt enkelt:P men kul var det iallafall!
Men eftersom jag skulle jobba idag ville jag inte komma hem allt för sent eftersom jag sagt till min värdpappa att jag nog inte skulle komma mycket senare än midnatt heller, och jag behöver min sömn så:P

Så jobbade 9-2 idag, och sen direkt när jag slutade kom Julia och hämtade upp mig så körde vi och hämtade Matilda också. haha stackars Julia, rena taxin. Hon hade hämtat upp en annan ny au pair också från Spanien, och sen en annan Julia, också mig och Matilda då:P
Så körde vi till... gissa vart?? maaaaallet! haha. King of Prussia blev det. Lite mer shopping och en phillysteak blev det.
Handlade en rosa munkjacka bara, lite underkläder och en consealer. Föråt mamma jag ska försöka skärpa mig:P
Sen vid 6 när mallet stängde körde vi hem och när jag kom hem var det fullt hus här hemma med kalas för minstingen. Så kom precis lagom till tårtan:P
Och resten av kvällen har jag nu tillbringat här med en välbehövlig lugn timme att bara sitta ner och göra inget.
Eller, har bokat mina bussbiljetter till New york nästa helg. blä, har ingen lust med weekendclass på Long Island då. Har inte hört så bra saker om den heller, men vill bara få det överstökat nu så!




alex, julia och jag, haha


Ryan, alex, julia, jag och jake:)


julia hängde inte med riktigt:p


Kommentarer
Postat av: steph

Hej älsk! Shit vad långt hår du fått!! :P super fint! jag håller också på o spara till långt igen. och bli lite ljusare :) men de kommer ju ta ett tag till, kanske till vår USA resa! :P puss baby! saknar dig så ska du veta! <3

2010-04-12 @ 18:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0