Framme i Boston

Okeej, mycket att berätta då! Blev inte riktigt som planerat med uppdateringen...
Så tar det såhär istället;

Lördag: Vi började med att ta subway till central park zoo där vi spenderade några timmar med att kolla runt och käka lunch. Mysigt litet zoo:)
Sen tog vi en taxi till Rockefeller center och åkte upp till top of the rock. Lika fin utsikt som alltid:)
Efter det stannade vi till vid Magnolia bakery där vi köpte sjuukt goda muffins och brownies, satte oss utanför där det var en stor marknad och åt, och promenerade lite längs marknaden, trevligt!
Sen blev det lite shopping på forever 21 times square och på manhattan mall.
Promenerade hem till hotellet helt slut och försökte hitta en vin/spritaffär påvägen, men icke sa nicke.
Sandra va tapper och promenerade vidare några kvartet och kom tillbaks med lite dricka:) haha.
Sen låg vi döda på sängarna ett bra tag.. har inte varit så trött på sjukt länge.. trodde verkligen inte att jag skulle orka gå ut ändå..
Men det blev utgång iallafall! Tog en taxi till Elins hostel och hämtade upp henne, sen var det vidare till webster hall. Hade en sjukt rolig kväll! Vi dansade konstant i typ 4 timmar och träffade massor med roligt och galet folk!:)
Hem vid lite i 6 på morgonen och stupade i säng.. Sen var det väl 3 timmars sömn innan jag vaknade vid 9 för att duscha och packa mina saker..

Söndag: Efter utcheckningen gick vi runt lite i närheten, men var ganska döda fortf så tog det lugnt.. Sen runt 3 följde steffie och sandra mig till bussen och jag åkte tillbaks till Philly.. var så trist att behöva åka ifrån dem igen och säga hejdå:(
Sen väl på 30th street station missade jag såklart tåget hem så fick vänta en timme.. Sen var jag tillslut hemma vid halv 8. Var bara att börja omorganisera väskan jag hade haft med mig och tömma det sista i garderoben och allt annat.. Kom inte i säng förräns vid 1 då jag tillslut fått ner nästan allt.

Måndag: Ställde klockan på 8 för att gå upp och packa det sista och spendera lite tid med barnen. Sen vid halv 11 kom min värdpappa och hämtade mig och körde mig till ett hotell i närheten. Verkligen jobbigt att säga hejdå till dem, känns som jag bara är på besök här i denna familjen nu och ska tillbaks "hem"  till philly snart igen..
Iallafall så hämtade en bil upp mig där, ganska fancy måste jag säga! blev körd till flygplatsen och checkade in.. fick betala övervikt för en väska men det var dte värt.. hade aldrig gått att organisera om ändå så..
Flyget tog bara ca en timme och sen kom min nya värdfamilj och hämtade upp mig.
Allt har gått bra so far och det känns bra:) Varit väldigt mycket att ta in dock..
När dem hämtat mig körde vi runt i typ 2 timmar så dem visade mig runt här i området, käkade glass och så. Sen kom barnen hem från dagiset och vi beställde pizza och kollade på film..
Helt slut var jag, eller är fortfarande.. Packade upp det mesta igår så det känns lite mer hemma iallafall..

Tisdag: Idag gick jag upp lite över 7, följde med mamman och lämnade av barnen på dagis, sen körde vi till banken och fixade ett bankkort till mig, (så jävla komplicerat och omständigt alltid i USA!!) tog typ en timme.. drygt! Sen blev det frukost ute nånstans, god omelette med stekt potatis och toast:)
Sen körde vi en sväng till biblioteket och fixade ett lånekort till mig och kollade runt lite, och ett stopp i mataffären så jag fick plocka ut lite saker jag tycker om..
Sen åkte vi och hämtade barnen igen och jag fick köra, och sen fick jag köra till YMCA där vi skrev upp mig på deras medlemskap och badade i utomhuspoolen.
Sen hem och lite sen middag blev det.

Helt slut är jag. Skrev nyss ett ännu längre inlägg men sen hängde allt sig och websidan kunde inte visas.. Internetet här är inte precis lika snabbt som det jag är van vid. Lite störigt...
Kommer inte ihåg vad mer jag skrev dock.. bara halva inlägget sparades.
Känns som jag ska somna sittande så måste gå och ta en dusch nu!
Blev lite uppdtareing iallafall.. eller ganska så mycket! ska försöka bättra mig nu när jag kanske har lite mer att berätta om när jag är på ett nytt ställe:)
Och har forf bilder från NYC att dela med mig av! Men det får bli en annan dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0