Helg!

Denna veckan har gått ganska så snabbt ändå, torsdagen var min första dag själv med barnen.. eller typ.
Hämtade upp dem vid halv 1 från daycare och sen när vi kom hem så sov dem en stund och sen så städade vi och sorterade lite på deras rum, organiserade lite i källaren där alla deras pysselsaker finns, dem tog ett bad och så, sen kollade vi på Avatar som jag ju inte hade sett innan! och efter ett tag så kom mamman hem.
Sen åt vi middag och så, och sen vid 8 kom en annan au pair, Michelle, och hämtade upp mig och visade mig runt lite i området och så, och hem till henne en stund. Kul att få komma ut lite och så man kan börja lära känna någon, alltid jobbigt i början när man inte hittar någonstans och inte känner någon än.. Men hon verkar iallafall supertrevlig:)

Sen igår så körde jag barnen till daycare på morgonen, sen hade jag några timmar för mig själv på passade på att skypa lite med mamma och ta det lugnt:) Och sen halv 1 hämtade jag upp dem igen.
När vi kom hem gick dem och knackade på alla grannbarnens hus men ingen vart hemma än, så det slutade med att dem kom in och gjorde lite pyssel och pärlplattor istället. Och sen åkte tjejen till doktorn med pappan i några timmar och jag och pojken läste lite böcker, lekte med hans tåg osv, och sen när hon kom hem igen så var dem ute i nästan 2 timmar och lekte med några kompisar:)
Så det har varit ganska lugnt ändå.. Det är lite skillnad i ljudnivå och vissa andra saker när jag jämför med mina förra värdbarn.. haha.. men det löser sig förhoppningsvis.

Så imorse följde jag med mamman till YMCA när hon tog pojken till hans simlektion. Och sen efteråt gick vi till utomhus poolen och badade lite. Och sen dess har jag bara tagit det lugnt, duschat och så..
Och nu om en liten stund ska vi nog in en sväng till Boston, iallafall jag, värdmamman och killen. Ska bli kul, hoppas det är lika fint som alla säger!!

Imorgon blir det barbeque här hemma med familjens bästa vänner och deras relativt nya au pair, så ska bli roligt att träffa en till au pair som inte bor så långt ifrån mig:)

Nej nu ska jag göra mig redo,!
see yaa


Kommentarer
Postat av: Merika

Verkar som du trivs ändå! Det är ju bra:)

2010-08-08 @ 18:25:52
URL: http://emmamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0