Helgen med Elin!

Såå wow äntligen funkar blogg.se igen!! Inte för att jag precis har överansträngt mig för att försöka logga in.. men försökte en hel del igår och då gick det aldrig att logga in.
Helgen har iallafall varit super:) Hämtade upp Elin halv 8 i fredags morse på tågstationen, vi körde hem till mig och såklart var barnen vakna så käkade lite frukost och fixade iordning oss alla sen stack vi till the childrens museum igen. Fattar inte att dem ville gå dit igen, men dem var så glada att få visa Elin det.. haha.
Så dit körde vi och stannade väl i några timmar..
Sen blev det hem för lite lunch och barnen tog en nap.. riktigt trötta var dem dessutom för sov i mer än 2 timmar.. så då fick jag och Elin lite tyst och lugn tid vilket ju var skönt:P

Sen vid 3 kom min counselor hit på 2-veckors mötet för att se hur allt går och så.. så hon var väl här en timme eller nåt och snacka, allt gick bra, och sen eftersom min värdmamma redan kommit hem tidigare pga mötet stannade hon ju hemma resten av dagen, så då fick jag sluta tidigare direkt efter mötet va klart, supersnällt!:)
Så jag och Elin stack och åt på en thairestaurang och sen gick vi på bio och såg Eat, Love & Pray. Riktigt bra var den:) kanske lite väl lång ibland men..
Sen letade vi hostel när vi kom hem på kvällen för vi hade tänkt åka till Boston på lördagen och stanna över natten tills söndagen.. Men precis allt var slutsålt, eller så var det för långt utanför Boston så det inte gick nån tunnelbana eller nåt, eller så va man tvungen att stanna minst 2 nätter..
Så det blev inget hostel.. Lämnade istället bilen vid tågstationen och åkte in vid lunchtid på lördagen, strosade runt och kollade lite och så åt vi middag nere i hamnen och sen gick omkring lite och lyssnade på nåt band vid Quincy market innan vi tog tåget hem igen.

På söndagen tog vi tåget till Boston igen vid 12-tiden och då gick vi ner mot downtown crossing där vi åt lunch och shoppade lite:) Sen var det dags att följa Elin till busstationen och säga hejdå och för mig att ta tåget hem igen..:(
Så, trist ja.. men, var en superkul helg och förhoppningsvis om inte så många veckor kan vi samla ihop gänget och dra till NYC och lite webster;) kulkul!!

Nej nu ska jag ta lite lunch innan barnen bestämmer sig för att vakna! I eftermiddag ska vi till biblan och kolla på nån show där och lämna tillbaks/låna lite nya saker. Bra en regnig dag som denna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0